Trådlösa slutar att fungera??
När jag ändå är här inne och hänger kan jag juh passa på att fråga varför trådlösa internet slutar att funka på datan? det är inget fel på internet bara datorn som stänger av det och jag måste starta om datorn för att det ska funka, men bara ibland vill det starta igen.. om jag låter datorn stå någon timme så funkar det igen men bara en stund sen lägger det av igen
Jag tror att att det påverkas av att datorn blir varm? för när den får bli kall så är det lugnt igen.. men hur kan såna saker bli påverkade av värmen ?
Att datorn hänger sig eller stänger av sig när den blir för varm är ett känt fenomen. Det är därför det sitter fläktar i datorer och serverhallar är kall som fan jämt. Elektronik funkar bäst då den är sval och elektronik avger värme då den arbetar.
Att ditt "internet" lägger av beror nog på vilken router du har, hade samma problem för flera år sen, kommer inte ihåg vilket märke jag hade på min router, men då den fick jobba för mycket (får många nerladdningar) så blev den överhettat och lade helt enkelt av. Om du har den via dit bredbandsleverantör kan du ju alltd be att få en ny, det skall inte kosta dig ngt.
okej men det är bara min trådlösa grejsimojs i datron som jag sätter på för att ta emot internet. den stänger inte av sig oavsett hur varm den blir som tur är?
Wifi kanske det heter??

Hur som helst.. blir den varm så slutar den att fungera!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Okej så jag kan alltså förvänta mig att olika funktioner ska sluta att fungera om datorn blir varm??

Ja.. datorn stänger av funktioner när de blir för varma.. för att skydda dem!
Kolla med Speccy, hur varmt det blir!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.