läskigt..
Min cam har börjat vara på hela tiden…kan de vara datorn som fått fnatt elr nån som typ vill titta på mig?
Låter som om det är ngn inställning som spökar. Kan du stänga av den och så att den är avstängd vid omstart? Hur märkte du att den är på?
Men, det kan vara ngt virus, testa att scanna igenom datorn efter sådana, t ex m denna: http://www.microsoft.com/security/malwareremove/default.mspx
provade stänga datorn sen slå på den sen så tog det inte lång stund innan den var på igen, men när den är på lyser det en lampa brevid sen om jag ska försöka starta den på skype eller något funkar det inte
Din datorn kan vara smittad av virus eller liknande..
du bör prata med någon kunnig som kan fixa det åt dig.
provade den dära konstiga länken men inga "infekterade"filer men den slutade iallafall vara på:)

Finns bara en sak att göra vid sådana saker.. alltid vara påklädd och se proper ut varje gång man sätter på datorn! 😃
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#5 svårt att vara påklädd just när man vaknar jU:P
#6 jo men tråkigare för dom som kikar på dig ;)
#7 dom få väl ha lite roligt en stund då:P
Vad är det för typ av Webkamera? en inbyggd i datorn? eller en lös so man sätter på skärmen?
är den inbyggd så är mitt råd att du sätter en bit tejp (eltejp svart) eller ett klistermärke eller nåt annat för hålet för Webkameran så du slipper oroa dig för att nån kan se dig när du inte använder webkameran
är det istället en lös webkamera så har den en sladd som ska kopplas till datorn och i så fall så tar man bort sladden från datorn när man inte använder webkameran
hade jag vart du så hade i alla fall jag blivit orolig och försökt hitta svaret på varför kameran beter sig såsom den gör
#9 inbyggd men den har då iaf slocknat nu:)