Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1154 ggr
Jalking
2013-06-30 02:17
5

Men va i..? VARNING!

Jag skulle nyss installera en uppdatering till Java. Som vanligt föreslår Java att man ska installera Ask Toolbar. Jag vill inte ha extraskit som belastar datorn, så det brukar jag kryssa ur. Denna gång fanns ingen möjlighet välja bort skräpet! Jag avbröt givetvis installationen.
Oracle eller vem det är som ligger bakom Java är tydligen inte något seriöst företag.

[VSK]
2013-06-30 05:20
0

jag la märke till det jag med när jag uppdaterade annans dator. rent idiotiskt är vad det är *grrrrrr*

Ladydragon
2013-06-30 12:43
0

Märkligt 🤔 själv uppdaterade jag Java på mina datorer för några dagar sen och då fanns kryssrutan där 

men du gjorde helt rätt att du avbröt installationen och jag håller med dig att det är obegripligt hur tusan dom det skräpet med 😡

papa-bear
2013-06-30 12:55
0

kryssruta hos mig i alla fall, annars har jag nog avbrutit jag med. freeware och annat som kallas gratis är inte det längre, eftersom de flesta freeware och gratisprogram innehåller sponsrade toolbars. jag säger inte att de inte skall få tjäna pengar, men att smyga på oss användare sådant vi inte vill ha, är ju bara lågt.

Record
2013-06-30 14:04
0

Bra varning, det är en plåga med JAVA, Tack TS

Zepp
2013-07-03 19:59
0

Nuu.. har jag testat.. det lade alldrig in ASK!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.