Långsam surfing
Jag har ingen aning om vad som har hänt med min dator, jag kollar på mycket videos men de laddar inte! Jag har både startat om internet och dator men inget funkar. Jag kollar på tja 15-30 min videos på YouTube men det funkar inte längre, jag har sänkt kvallan men även fast jag har på 240 eller 144 så laddar det knappt något hjälp?
Jag använder Crome…
Men det är endast idag sedan ca 3-4 som endast videos har börjat gå långsamt. Jag har en router men tja, det borde vara något med datorn tycker då jag
Du kan ha en router till ett mobilt bredband och beroende på leverantör så kan hastigheten dras ned efter att du kommit till en viss gräns, eller förstås om många är anslutna till samma mast som du är i närheten av.
Du kan också ha en router till ett fiberbredband, alltså ett bredband draget in i din lägenhet. De går alltid mycket fortare under förutsätning att det inte är lägsta hastigheten du/ni valt. Där dras inte hastigheten ned efter en tid heller hur mycket du än surfar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Det är bara videos som är långsamma allt annat är som vanligt varför lyssnar ingen??
Hiro jag vet inte. Ett ställe jag läste på rekommenderade bara att rensa webbhistoriken, men det har du kanske gjort.
Du skriver att du kör med chrome. Har du provat om du får samma problem i tex IE eller firefox.
Annars eftersom det är helt nytt för dig så kan det bara vara så att det är nåt tillfälligt problem som ligger från you tubes sida.
Ett annat alternativ (fast du har bra hastighet på allt annat) är att det trots allt är nåt trassel på din uppkoppling och då tack vare de åskväder som varit de senaste dagarna. För tittar jag på tex telias driftinformation så har dom störningar både i mobila och fasta nätet i stort sett hela landet och det gäller även tele2 så tror det gäller de flesta it-lev att dom har störningar. Och återigen vet inte, men tror att tex filmer är mer känsliga om det är störning i nätet.
Jag brukar inte titta så mycket på you tube så har inte kikat på deras sida. Finns det nån sorts support/info sida där. Om det finns kanske kika om dom skriver om några tillfälliga problem.
.
Kollar man på äldre icke så populära (få visningar) videosnuttar så kan det ta tid ibland. jag får själv buffra på såna videosnuttar trots mina 250Mbit/s.
#7 de jag tittar på brukar ligga på 400 000-över 1 milj
Jag är nu uppkopplad på ett annat ställe och det verkar av någon anledning funkar fint här :o

Jag bor ute på landet och här kan det svaja rejält vad gäller Youtube!
Kolla på routerns logg.. om det är många CRC-fel!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag bor i ett samhälle men vi har ändå bra uppkoppling… well well problemet verkar vara löst… för tillfället i alla fall :/