Filändelse aspx
Hur öppnar man en fil med ändelsen aspx.
Jag trodde det skulle öppnas i Acrobat reader?. Antar att får assiera om någonstans. ( har nog aldrig gjort det.
Var rädda om varandra

Installera Netframework, på windows update, då det är en fil som hänger ihop med detta!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
aspx är det som förr var asp, och körs mot databaser där diverse uppgifter hämtas eller läggs till, beroende på vad hemsidan används till, det kan även vara en vanlig hemsida, då ändelsen är godkänd som webdokument. sedan finns det ju många sidor där du inte ser vilket språk som använts vid kodningen, eftersom frames används fortfarande, med länkar som har ett målfält.

aspx filer skall kunna öppnas av din webbläsare - oavsett vilken du kör.
Däremot om du har tankat ner en aspx sida från nätet till din dator är det inte säkert att den kommer att fungera (som nämntsovan). Detta för att en aspx sida normalt genereras av en webbserver baserat på vad användaren efterfrågat för just sidan - ex om man valt att logga in på en bank sida eller dylikt - då kommer aspx sidan se olika ut för olika användare så klart. Om du har sidan lokalt på din dator finns ingen koppling mot databasservern eller webbservern och då kommer sidan enbart visa det som inte är genererat från databasen vilket bruakr vara nästan ingen ting.
En aspx sida kan du även öppna i ett webbredigeringsprogram eller med ex notepad.
Tack för alla svar.
Var rädda om varandra
Jag brukar använda anteckningar för att öppna och för att skriva.
När du högerklickar på filen kan du sen välja vilket program du vill öppna med. Jag tycker att anteckningar är ett bra program till mycket, så därför använder jag det.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973