Kan jag ta bort dessa filer?
Jag går in på hårddisken (C:) då ligger där en massa XML dokument, som när jag öppnar visar det document and settings/mitt namn /mina dokument/ mina bilder/datum\IMG_siffror.
Varför ligger dom där? kan jag ta bort dom riskfritt?
Har du kanske ett bild-program som sparar information om bilderna i XML dokument? Jag tänkte att eftersom dom heter IMG_000.xml.
Jag skulle dock säga att det är lugnt att ta bort dem. Windows är inte beroende utav dem. Tveksamt om något program heller är det. :-)
Om du öppnar ett utav XML dokumenten, vad står det då?
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

om jag öppnade dom så stod det just det jag skrev i första inlägget..
document and settings/mitt namn /mina dokument/ mina bilder/datum\IMG_siffror
får väl se om den spar en mass såna igen,, blir lite irriterad när den gör sånt den inte behöver tydligen :-)
tack för ditt svar och nu har jag tagit bort dom,, har jag gjort bort mej så är det så,,datorn ska in på rep i alla fall då den har krånglat fram och tillbaka sedan jag köpte den…

Har du några IMG_000 filer i Mina dokument/Mina bilder då? :-)

bilder har jag men inte så många som her/börjar på IMG_000, dom flesta är omdöpta,,har testat att öppna dom och det funkar.
De flesta bilderna har jag på en extern hårddisk som jag köpte för ca 1 månad sedan,,
Blir inte klok på datorer,, :-)
Inget har hänt sedan jag tog bort dessa filer, i och för sej har jag inte startat om den ännu men jag tror inte det är någon fara.. var detsamma också då kanske det blir av att skicka in den istället för att sitta här och reta upp sej 
Använder du något program som för över bilderna från kameran till datorn? Isåfall kan det vara det programet som har skapat filerna. Eller om du använder något bild-redigerings-program som du har öppnat filerna med? Det kan även vara om du använder något program där du organiserar dinna fotografier med. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Jag kan slå vad om att de är skapade av antingen ACR, Photoshop, Lightroom eller Bridge. De innehåller justeringar du gjort i dina bilder och används av det programmet du justerat bilden i. Kastar du dessa kommer dina bilder "resettas" dvs återgå till sitt ordinare utseende.
Det är det enda som "händer".
"IMG" heter dom när man fotar i sRGB och "_IMG" när man fotar i AdobeRGB färgrymd, om du nu skulle stöta på det & undra.

#6 ok tack för infon..använder paintshop pro 10… har orginal bilderna kvar och det är huvudsaken dom är kvar
tack snälla ni för era svar,,,