Nätverksnyckeln????
Har precis fått hem nya datorn och försöker få igång den… Har nu kommit fram till att det nätverk jag har heter USR5463 men då kommer det upp en ruta på skärmen där de vill att jag ska ange nätverkssäkerhetsnyckeln???? VAR HITTAR JAG DEN????? Har kollat under routern men hittar inga ledtrådar och kan ingenting om sådant här…. Bor i ComHem-hus (om det spelar ngn roll…?). Hur gör jag???
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
OK - jag löste det!!! 😃
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Som sagt vad, till alla som frågar detta.. tryck på WPS-knappen!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#2 Hahaha…! WPS-knappen???!!!! Det har jag ingen aning om vad det är för något!!! 😃För mig är det lika mycket grekiska som "nätverkssäkerhetsnyckel"!
Dessbättre hittade jag ett gammalt "kvitto" från affären som installerade routern på min gamla dator. Där stod det magiska ordet…! MEN tyvärr hade de inte fyllt i något nummer…. Raden var TOM!!! Då kollade jag ett varv till på pappret efter ngn ledtråd. På raden ovanför stod något som man kallade "Personlig kod". Jag testade att skriva in den istället. Det funkade!!!!
Ni ska veta att jag dessförinnan hade testat ALLT! T om att kopiera prickarna som stod istället för det magiska lösenordet i gamla datorn… (De lät sig naturligtvis inte kopieras!!!).
Näe, alla dator-människor - för oss icke-dator-kunnig behövs det manualer och annat på riktig bas-svenska 😉 Men säkert lärde jag mig massor genom att rota runt på kontrollpanelen och gud vet vad på gamla datorn, och genom att spotta och fräsa och brottas med Windows 8! I kväll ska jag försöka hitta skrivaren, fixa google som startsida och se om jag har ngt officepaket inlagt eller om man gör sådant själv nu för tiden… Säkert vardag för många härinne - själv lär jag få avsätta både 1 och 2 timmar åt att överlista och besegra maskinerna här hemma…!🙂Fast det är rätt kul, även om det största delen av tiden med nya datorn känns som om jag har noll koll på allting 😉.
Håller med dig.
För oss icke dator-människor så behövs det enkla svenska förklaringar när vi frågar om något.
Hur skall vi annars förstå?
Vi är ju varken programmerare eller systemtekniker.
Bästa hälsningar,
Bertil

På Router finns en knapp som är märkt WPS!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#5 OK, ser ingen sådan (eller annan knapp) på min router, men den finns kanske där någonstans. Nu är i alla fall problemet löst och det är huvudsaken! 🙂