Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1228 ggr
ilenna90
2013-09-13 17:20
0

bilder spårlöst borta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har dykt upp ett jättekonstigt problem i min dator - så om det är någon som ens förstår vad jag försöker visa, och om det sen är någon som fattar vad som är fel så är ni värda en guldstjärna haha!

I min bildmapp har jag ett antal mappar (första bilden till vänster)
Vi säger att det är 40 mappar.

Sedan går jag in på tinypic för att göra en länk utav en av alla dessa bilder/ försöker ladda upp en ny profilbild på valfi hemsida.

För att göra det klickar man ju alltid på en bläddra-knapp (högra bilden - tinypic.)

Och det är här det sjuka dyker upp (och det här har Alltid funkat felfritt)
Jag klickar på -bilder- till vänster i menyn (se det inringade) och då finns plötsligt bara 15 av mina bildmappar där. Resten är spårlöst borta. Och som ni ser har jag 'Alla filer' valda där nertill.

Jag testade att kopiera en av mapparna - Vi säger att den heter 'London 2011' ('London 2011' som finns när jag går in på -mina bilder- men som är spårlöst borta när jag är inne genom -bläddra- på tex. tinypic), och DÅ finns den KOPIERADE 'London 2011' när jag bläddrar efter den. Men fortfarande inte originalmappen med 'London 2011'.  

Jag fattar absolut ingenting, och det har som sagt aldrig varit så här tidigare, utan alla mina bildmappar har såklart funnits tillgängliga när jag vill göra en länk eller ladda upp bilder till något galleri/profilbild på olika hemsidor.

Är det någonting som är oklart (och om ni ens vill försöka hjälpa mig haha) så säg bara till så ska jag försöka förklara bättre!

http://oi42.tinypic.com/2q3oyzk.jpg

Inkanyezi
2013-09-14 09:04
0

Problemet ser inte ut att ligga i din dator alls.

Jag utgår ifrån att filerna finns där, och att du kan se dem genom att gå in i mapparna med Utforskaren eller något bildvisningsprogram.

Däremot är det något skumt med kommunikationen mellan din webbläsare och tinypic, och det kan bero på någon uppdatering av tinypic, som gör att din webbläsare inte längre är kompatibel, att skriptet i tinypic inte funkar i webbläsaren.

Prova att använda en annan webbläsare, exempelvis Opera, Firefox eller Chrome.

ilenna90
2013-09-14 10:16
0

fast som jag sa så är det inte bara på tinypic, utan det är på alla hemsidor där man kan ladda upp profilbilder och galleribilder, så det håller inte riktigt :o

har även testat i olika webbläsare.

Inkanyezi
2013-09-14 10:31
0

Men bilderna finns väl där ändå? Om du öppnar i Utforskaren? I så fall är de ju inte spårlöst borta, utan det handlar om ett problem mellan hur webbläsaren samarbetar med dels din dator, dels sajten som du försöker skicka till.

Vanligen när man får ett sådant fel, beror det på någon uppdatering någonstans, som endera kan ha ett fel, en bugg, eller att de olika programmen inte längre kan lira ihop riktigt bra. Det kan vara så simpelt som ett fel i en uppdatering av ditt system, men det kan också ligga i någon annan uppdatering.

Om du provar att lägga bilder lägre i din mappstruktur och se om du kan hitta dem där, så kan det vara så simpelt som att just den dialogruta som kommer upp inte klarar längden på filnamnet när filerna ligger på ett visst djup mappstrukturen.

ilenna90
2013-09-14 12:42
0

jo bilderna finns, som jag skrev och visade på bilden så finns dom ju i utforskaren. 

okej.. vet inte riktigt vart jag ska hitta dom uppdateringarna, men får försöka med det ändå. 

det sista var tyvärr för avancerat för mig att fatta haha.

Zepp
2013-09-14 13:23
0

Det handlar sanolikt om kompabilitet mellan din ditt program och din dators OS!

Antingen finns de där eller ej.. om ditt program inte vill visa dem så har det programet begränsningar i hur mycket det kan hantera på en gång!

Då får du antingen använda ett annat program eller ändra din struktur i hur du sparar filer!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ladydragon
2013-09-14 21:26
0

En sak jag funderar över vad har du för uppkoppling? fast eller mobilt bredband? 

kan det inte oxå vara så att är uppkopplingen lite svajig och inte så hög så är väl risken större att det knasar till sig? 

eller tänker jag helt galet nu?

Kaj
2013-09-16 11:10
0

Kan några av dina bildmappar blivit satta som "dolda" av någon anledning? Då kan det vara så att du i Windows utforskaren har det satt att även visa dolda mappar och filer. TinyPic använder trolgen en ActiveX kontroll för att öppan upp filbläddring. Normalt använder man Windows inbyggda men ibland utvecklar leverantörer sina egna och då kanske man inte kan se alla filer och mappar.

Gå till Windows utforskaren och välj att markera samtliga bildmappar. Högerklicka och välj Egenskaper. Där har du ett val som heter Dold. Om den har en bock i sig eller ärblåmarkerad så se till att klicka på den rutan tills den är helt vit (tom).
Pröva igen och se ifall alla fileroch mappar syns i Tinypic uppladdningen

ilenna90
2013-09-16 11:40
0

# 6 jag har fast bredband.

# 7 inget 'dolt' ibockat :o