msn virus
HJÄLP har fått msn viruset va inte smart öppna en länk från min mamma nu har jag virus som det ser ut just nu så så hittar inte mitt virus programm något men jag vet ju att jag har det… snälla någon hjälp mig!!!
Vad stod det på länken som du klickade på i msn?
Du kan prova starta datorn i "Felsäkert läge med nätverk" och updatera antivirus signaturen. Sök sedan igenom datorn igen från felsäkert läge för att se om den hittar virus.
Det gör du genom att hålla inne CTRL knappen direkt efter att du tryckt på datorn. Innan Windows börjar ladda, kommer det då att dyka upp en start-meny där du kan välja på det nämnda allternativet. :-)
Lycka till,
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#3 det stod en bild på dig och mig :) var bara det att min mamma pratat några dagar tidigare om några bilder hon hittat på oss när ja va liten…
#4 jag har provat med att söka igenom datan med två olika virus program… men idag har den inte krånglat.. än…
Men hur kan du vara så säker på att du har fått ett virus då? :-)
Ungefär som viruset för ett år sedan som där stod "titta det här är du"
Själv frågar jag alltid personen jag chattar med om de skickade en länk…fast i 99.9% av fallen då någon vill att jag ska se någon bild så skickar de bilden…inte länkar…det gäller att vara på sin vakt.

derför att den skickar länkar till precis alla som är online på min msn lista… till og med min mamma fattade ju att de va ett virus… alla länkar ser olika ut ibland är det som :kolla in mina biler snälla, kolla denna sidan.m.m ja vet att de ä ett virus… har idag fångar in 12 filer som vart smittade.. hoppas att alöla ä borta nu men tror inte den är det… ska be min data programerar kompis kolla om han kan finna något…

Hallå..
Först och främst ta det lungt ;)
Ta och ladda ner ett gratis program typ nod 32 när du har gjort detta så kör igenom hela datorn. Då får du veta om du har virus eller inte
Sedan rekomenderar jag att du (om du inte redan har ett orginal antivirus program) införskaffar ett sådant.
Typ F-Secure dom brukar ha kampanj på 3 licenser för ca 600:-
då får du och din mamma ett varsitt skydd som är effektivt.
Säkert går meningarna i sär om vilket program som är bäst men jag är nöjd med F-secure av flera olika anledningar, här är två :=)
* Det uppdateras flera ggr om dagen
* Det finns på svenska ;=)
Hoppas att det löser sig för dig 
Freaket
Medarbetare på HBT ifokus
NOD32 är ett anti-virus program, men inte gratis. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Jo i 30 dagar
_Klippt från deras hemsida
Prova NOD32 helt gratis i 30 dagar - Ladda hem
_Sedan måste det avinstalleras eller betalas 
Även F-Secure har en 30 dagars trail period. :-)
"Download a free 30 day trial and see the all in one data security solution for your PC!"
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Ja titta det stämmer ju 

hej, e bara på tillfälligt besök här, vill oxå varna för dessa virus, fick filer från en kompis där det stod, kolla vad Paris hilton ser ledsen ut i polisbilen elr dyl,, jag mitt jäkla mähä klickade först men då sa mitt virusprogram ifrån och stoppade mig,, detta händer ibland utan det e virus, så jag frågade på msn min kompis om filen verkligen var säker? då svarade viruset HEY; detta är en bild på mig naken! snälla visa inte för någon, då blev jag lite skum på detta och tog till det gamla hederliga knepet att ringa på en telefon,,, frågade om han verkligen gillar paris hilton elr om hans msn skickar virus, Nej nej öppna inget,, han hade öppnat oxå en läng där det stod nått om en bild på oss. o nu funkar inte hans data så bra,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Avast är toppen,,har använt bara det i några år,,, och dessutom gratis,,varför betala dyrt när det finns gratis som är minst lika bra,, hade betal program förut men det var då inge bättre. Min datafirma kör också med avast eller avg,,,
Irma, är Avast lättare att hantera än AVG? min datordoktor fnyser bara åt mig, när jag pratar om virusprogram. Han har blivit macfrälst och menar att han alltid grejar sig. men för honom så spelar det jui ngen roll, han kan ju fixa allting igen .Det kalarar ju inte jag.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....