Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 954 ggr
Oscar
2007-08-09 13:58
0

Webbutik

Jag har lite planer på att starta en webbutik men vet inte riktigt hur jag ska göra med själva butiken. Man kan ju hyra färdiga webbutiker som hostas av tillverkaren eller köpa kod till en färdig webbutik och hosta själv. Helst skulle jag vilja ha en egen så att jag kan utveckla den själv.

Jag har några önskemål: 

• En riktigt snygg webbutik, gärna med möjlighet att ha Flashanimationer integrerat.

• Den måste vara lättnavigerad och tydligt strukturerad.

• Bra kundregister med möjlighet att skicka mail till kunderna, gärna med stor flexibilitet så att man kan skicka kundanpassade mail beroende på kundens tidigare inköp.

• Integrerad betalningslösning (dvs inte flera steg till betalningen med vidarelänkning till en separat betalsajt)

Går det att få allt detta?

Har någon tips på en bra, snygg webbutikskod man kan ladda ner någonstans?

Har någon egna erfarenheter av de två alternativen? Vilket fungerar bäst?

CarlS
2007-08-09 21:42
0

mamut.se har färdiga lösningar Oscar till värdiga priser. Fast det blir ju en hyrbutik då…

Hälsningar
CarlS

Oscar
2007-08-10 18:38
0

Tack för ditt svar Carl. Har kollat på Starwebs proffsbutik och den verkar innehålla det mesta jag kräver. Dock kostar det dryga 1000 kr/månad inkl. kortbetalning, tror det hade lönat sig ganska snabbt att köpa en butik istället.

Problemet är att man bara hyr där med, MEN Starweb har i alla fall möjlighet att exportera både artikelregister och kundregister till Excel, bra ifall man vill gå över till något annat.