Städa datorn..
Vilka är de bästa programmen för att "städa upp" i datorn?
Tacksam för svar :)
/jp79s
googla för dessa.
Clean Space 10 lr ultimate för att rensa från skräpfiler inklusive information om dina surfvanor. (dock är det trial så du får knäcka det efter 30 dagar)
CCleaner funkar också hyfsat och utför samma som ovan(gratis)
registry mechanic 6.0 för att hålla ordning på registret (samma som Clean space har jag för mig)

Har laddat ner och testat CCleaner.. Den verkar bra och enkel 
Man ska dock vara väldigt försiktig när man "städar datorn". Titta noga igenom register-filerna som vill rensas bort. De du inte känner igen, låter du vara kvar och de du vet om att du inte behöver, de tar du bort. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
bättre att låta den göra en backup isf om man är osäker,sen låta den rensa skiten. kör såna program dagligen sen flera år tillbaka och än så länge har dom aldrig förstört något =)

Kan program sluta fungera och så om man tar bort fel registerfiler - eller vad händer? Hur tar jag en backup av registerfilerna?
Mvh /jp79s
jo det kan dom väl kanske men som sagt jag har aldrig tagit backup lr förstört något på datorn, håller man sig till dom lite kändare programen brukar det funka ganska bra.
(det går ju alltid att installera om lr reparera programmet isf)
Kommer inte ihåg hur CCleaner ser ut men det borde finnas någonstans i settings, "create backup before doing changes" lr dylikt.
K-Lite Codec Pack 3.3.0 BASIC lär nog duga. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Edit: Ignonera! Postade i fel tråd. :-)