Firefox slutade fungera
Helt plöstsligt slutade den bara att öppna websidor, den försöker inte ens. Jag får inget felmeddelande eller något, bara ett vitt fönster. Har provat att avinstallera och ta bort Mozilla-mappen i programmappen och sedan installera på nytt, men det hjälper inte. Har kollat att FF tillåts i Windowsbrandväggen. När jag stänger ner FF säger Windows att programmet slutat fungera. IE fungerar lika bra som innan. Har även försökt starta FF i felsäkert läge.
Någon som har en aning om vad felet kan vara? Har googlat en del o men hittar ingen med dessa symptom…
Lyckades få fram ett felmeddelande:
Fel: uncaught exception: [Exception… "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIRDFCompositeDataSource.GetTarget]" nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)" location: "JS frame :: chrome://browser/content/browser.js :: updateGoMenu :: line 1485" data: no]
Jag har haft samma problem så håller koll på tråden om någon kommer på vad som är fel.
Har samma problem…
Prova avinstallera Firefox från kontrollpanelen. Ta sedan bort följande mappar från datorn om de fortfarande finns kvar;
c:\program files\mozilla firefox\
c:\documents and settings\din_användare\local settings\application data\mozilla\firefox\
Prova sedan att installera om Firefox på nytt.
Jag har engelska versionen av Windows, därför heter inte mapparna likadant om ni har Svenska versionen. Men översättningen är dock densamma. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Ja jag gjorde det men det hjälpte inte, det var samma skit ändå. Det skumma var att det var fler program som la av efter ett tag, Flock, som du tipsade mig om, slutade också att fungera samt Outlook och uTorrent. Däremot gick som sagt IE fint att surfa med.
Jag tröttnade och formaterade om hårddisken så nu e allt frid o fröjd igen.
Det låter skummt. Har du provat starta om datorn? :-)
Annars kunde du prova göra en system-återställning?
Ja jag provade att starta om datorn massor av gånger. Har aldrig gillat det där med systemåterställnng, känns som att det blir en massa buggigt efteråt, men jag vet inte, det kanske har blivit bättre de senaste åren. :)
Brukar spara allt på en egen partition och bara ha program på en så det är ingen större förlust när man måste formattera om datorn, tycker oftast det sparar både tid och energi. Brukar vara den lättaste utvägen.
Det som händer när man gör en system-återställning, är att den lägger tillbaka en backup av registret samt en del system-filer från det datum som du valt.
Har du installerat ett program mellan det valda datumet fram tills idag, är det stor chans att det inte fungerar att starta utan en om-installation efter återställningen. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Perfekt tillfälle för er att prova opera :D
Har kört Opera en hel del och gillar den. Det jag däremot gillar bättre med Firefox är alla ändringar och tillägg man kan göra.
Ja, jag gillar Firefox. Man kan ha katter i verktygsfältyet!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....