Överföring av filer från MS office...
till Open office. När jag köpte min lappetoppe, så lade jag in open office i den. Sedan så tog jag och flyttade över vissa textfiler som jag hade i Word på mitt riktiga Office från min stora burk. Blev inte riktigt bra….. Vissa grejer kunde jag inte ens läsa……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hallå! Ingen som vet????

Är det .doc format eller .docx? eller vad är det för format?
Är det Vista? Vista har låst vissa filformat har jag för mig…
Ja, på lappetoppen är det Vista. Hm…. Datadumien Gunilla vet inte, JAg har sparat dem som vanliga word dokument…JAg kan ta och lägga ett här som bifogad fil så ser man väl det?
Som synes doc.
De skall bara vara att öppna i open office. Det är dock inte säkert att formateringarna håller. Särskilt inte om du gör ändringar i Openoffice och sedan vill öppna dem på nytt i MSword.
Word har hela tiden varit ett gissel när de inte klarar att hålla sina formateringar. Jag har dock inte använt Vista så hur det funkar där vet jag ej.
mvh/gurin
Jag kunde öppna din fil i både oof 2.1 och i word 2002 tor jag att jag har.
mvh/gurin
Har du open office då? För när jag bifogade filen,så tog jag det från min stora dator, där jag har riktiga office
OOF är Open Office. Du måst dock tala om för Open Office att detta är en doc fil. Med det märkliga namn du valt på filen innehållande mellanslag och dylikt gör att det inte är säkert att XP eller Vista eller vad du nu har uppfattar att det är en doc-fil.
Min dator kallade bara din fil för Här utan filändelse. Högerklicka på filen och välj öppna med, eller bara öppna om bara det alternativet kommer fram. Se till att inte bocka i använd alltid detta program och välj Open Office. Eller döp om filen så att den slutar på .doc se då till att du valt att doc-filer skall öppnas med Open Office.
må väl/gurin
Kalrade av att se just denna fil perfekt.
Hm…. kom på en grej… om jag tar just et dokumenten, som verkade knasigt och mailar det tillmig själv och öppnar det i laptopen och väljer att spara, då kanske det funkar bättre?