DC++!?
Jag brukar använda Limewire innan när jag laddar ner med jag tycker att det är skeet dåligt dessutom har jag en känsla att jag får en massa virus från skitet…!
Så jag tänkte använda DC med problemet är att jag kan inte ladda ner nåt!!!! Jag har en jävla massa hubbar som jag har fixat och jag har 3,(och nåt mer) Gig att dela med mig!!
Så hjälp för jag börjar bli galen och snart så kanske jag tar bort Dc och använder Limewire…!!
DON`T MAKE ME USE LIMEWIRE!!!!

Ingen aning, använder inget av dem..
DC++, troligtvis är det så att du inte ställt in den med rätt IP adress i settings.
koll din IP här.
Sen klistrar du in din ip i settings där, har för mig det är en undermeny som heter "connection settings" lr dito och sen väljer du active. Om det inte funkar prova passiv och fråga nån på huben vad du kan göra för att bli active (fler sökresultat).
Shilo< är det inte bättre att inte skriva nåt om du ändå inget har att säga?
uTorrent är annars ett väldigt bra torrent program, enkelt och smärfritt har jag upplevt det som.
bra sida om du behöver veta något mer är denna.
Tack så jätte mkt för svar krycke
np, lycka till.

limewire är bara bra för att ladda ner musikfiler, för film, program och spel så är bitTorrent bäst
DC++ har jag alldrig fått att funka och om man får det att funka så måste man leta upp nån bra hub bland 2000 obra hubbar typ

Först så behöver du inte sätta din ip adress. DC++ vill att man kör i active mode så den måste du kryssa för i settings i ditt DC++ klientprogram.
Sedan måste du se till att din brandvägg är öppen för den port som du vill att konfigureringen skall gå på. Denna hittar du i settings (använd default värdet - fast det går att sätta en egen port om man vill men default är nog bäst). Om du inte öppnar din brandvägg kommer du att se resultat vid en sökning men det kommer inte att gå att ladda ner något.
De hubbar som är bäst och har bra fart tycker jag är maximum speed hubbarna och fallen angel. Maximumspeed hubbarna har olika regler för hur mycket du behöver dela med dig för att ansluta. Vissa kräver 3 GB medans de största kräver mellan 20-80 GB.
De har även regler vilka som får koppla upp sig mot dem. Vissa kräver t ex BBB eller någon annan snabb leverantör. Detta för att man inte vill ha in folk med t ex ADSL 0,5 mbit på hubben.
Pröva att ansluta dig till hubben och skriv +rules i chatten. Då kommer hubbens regler upp.
Slutligen måste du även ange hur många samtidiga nedladdningar från dig som tillåts. De felsta hubbarna kräver minst 2 stycken samtidiga. Om du kopplar upp dig till två stycken hubbar måste du alltså ange 4 samtidiga kopplingar. Denna parameter hittar du även under settings och fliken Share eller downloads..
aha okey…det var lite krångligt men jag ska se om det går o fixa…

Det låter mer krångligt än vad det är faktiskt. Blir svårare att skriva det i text än vad det är när du väl är inne i settings på din DC klient. (Själv kör jag FulDc som är en mycket bra och stabil klient).
I chatten kan du även skriva +help. Då brukar man få upp instruktioner om ur man skall ställa in sin DC klient och även brandväggen. Du kan även pröva med +firewall
(OBS! plusteckenet är viktigt att du anger)
Det svåra kan nog vara din brandvägg. Särskilt om du har en hårdvarubaserad för då måste du ställa in porten själv i brandväggens inställningar. Om du däremot kör en mjuk brandvägg (typ windows inbyggda, Norton, McAffee etc) så brukar de fungera så att första gången du försöker komma ut på DC så kommer det upp en fråga om d vill tillåta kommunikationen. Svara då ja och att det alltid skall gälla så ställer den in porten automatiskt åt dig.
JAg har aldrig lyckats. Men jag är ju inte så där duktig, precis….Nä, Limewire och Pirate bay får duga för mig. Hämtar bara hem lite musik. Vem har tid att titta på film, när man är IFokusberoende?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
JAg har aldrig lyckats. Men jag är ju inte så där duktig, precis….Nä, Limewire och Pirate bay får duga för mig. Hämtar bara hem lite musik. Vem har tid att titta på film, när man är IFokusberoende?
#10 tänkte att du kanske ville utöka dina sidor med följande:
fler förslag på bittorrent sidor.
några jag brukar använda mycket själv är också the pirate bay men även http://www.mininova.org/ som det finns väldigt mycket på tycker jag =).
Alla e ju inte ifoukus beroend gullian.H
Dessutom måste man har ett antal gig för att dela med sig för att kunna ladda ner nån musik…? jag har 7,nåntig gig i musik och jag kan inte öka det eftesrom jag kan ju inte ladda ner -_-

ja 7 gig e inte mycke
Men man kan väl lägga in sina egna cd?

ja men då måste man ju ha några^^
om man vill ha "mer" musik så kan man koda om alla mp3-filer till Wave format, då blir ens musikarkiv nästa 10 ggr större

PÅ denna länk hittar ni hurman sätter upp en DC klient samt hur man kan få tllgång till maximumspeed hubbarna och vilket utrymme de vill att man delar med sig av. Där ser du att det finns ett par maximumspeed hbbar som inte käver så mycket utan du klarar dig med 7 GB. Sedan när du får mer utrymme utdelat kan du ju gå in på de som kröver lite mer.
Maximumspeed Sweden
Beskriver en DC klient men det är samma princip för andra klienter även om utseendet på flikarna i settings ser olika ut.
Här beskrivs hur man sätter upp FulDC klienten som är en av de mest popluära och du kan även ladda ner klienten. (Kom ihåg att ha minst 3 upload slots per hub du vill vara med i samtidigt - Bild 2 och att du måste vara i Active mode - Bild 1 annars funkar inte nedladdningarna).
Klicka på mig för att ta mig dit