Datorn iFokus

Datorn

Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 752 ggr
medde
2007-06-07 21:59
0

tappar internet

undrar om det finns någon som kan hjälpa mig
Har lite problem vet ej om det är min data som är på väg att lägga av eller om det är något jag kan göra åt saken.
Mitt hopp står till er.
Jag tappar intenet ofta, när jag startar upp burken och  ska ut på nätet så ha jag tappat anslutningen
Jag går då in på nätverkanslutningar och måste  då  klicka på reparera ip adress.
Detta händer nu ett par grr i veckan.
vad händer och varför??
mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

johan
2007-06-07 22:09
0

Vad har du för router? Jag hade liknande problem med min D-Link-router, men har i princip helt och hållet sluppit det med NetGear-router. Möjligen hjälper Windows Vista till också.

Mvh // Johan

medde
2007-06-08 00:00
0

Jag har ingen router, bara stationär data com hems bredband windows XP.

Är det månne dags att köpa en exsten hårddisk för att spara allt om datan är på väg att krascha

johan
2007-06-08 00:45
0

Ser ingen anledning att det skulle ha med disken att göra.

Mvh // Johan

medde
2007-06-08 10:54
0

ok  det låter bra.
Men har du någon idee vad detta kan vara för fel?
Finns det nått jag kan göra åt saken?
mvh

johan
2007-06-08 12:34
0

Nej, tyvärr inte. Det är ju dessutom lite svårt att veta om det är knas med modemet eller med datorn.

Mvh // Johan

Kaj
2007-06-08 15:22
0

Kontakta Com Hem och be dem mäta din anslutning. Det kan vara problem med deras router för just din anslutning. Det är inte ovanligt att de har svaga signaler och då måste ut och reparera sin egen utrustning på din ort.

Kan tänka mig att det kan vara just detta eftersom du kan reparera kopplingen och få en ny ip adress

medde
2007-06-08 21:38
0

har varit nu i kontakt med comhem.
Dom hadde inga som helst problem vare sig med mitt modem eller fel hos dom.
undrade om jag inte skulle köpa ny data!
Men medanns jag väntade på att köpa nu data så kunde jag ju dra ut kontakten till modemet en stund och låta det ladda upp ny vara , så funkar nog det ett tag,
Det va som sades hos dom.
hoppas att det funkar nu ett tag.
Tack förr eran hjälp
mvh

rumpino
2007-08-25 21:49
0

det händer mej ofta också, det går dock i perioder. har också com hem.

JimJ
2007-08-25 22:01
0

Ta upp start-menyn och välj Kör, skriv cmd och tryck på Ok. Nu kommer en svart ruta att hoppa upp. Skriv nu route print i den svarta rutan och posta det som står där, här.

Det är det som står under Metric som är intressant. Ju högre Metric, desto mer prioriterar Windows just den annslutningen.

Jag har haft samma problem som du har, genom att höja Metric på rätt annslutning löste det sig. :-)

- Jim