Datorn iFokus

Datorn

Etikett: övrigt
Läst 1961 ggr
DaMum
0

Lägga in ljudfiler i blogg?

Hej!

Hoppas inte jag skriver detta under fel rubrik nu!

Jag är bloggare, använder mig av Passagen. Jag skulle väldigt gärna vilja lägga in ljudfiler, men det enda som tycks stå till buds är Youtube och Radioblogclub, och det är ju väldigt begränsat, både vad gäller utbud och hur det fungerar.

Finns det något sätt att lägga in egna ljudfiler?

Jag är totalt rudis på teknik, så om någon vet något om detta, får vederbörande gärna förklara som till ett mycket litet barn.

Kram och tack på förhand!

JimJ
0

last.fm har en tjänst, där du kan lägga in gratis låtar i en spelare och inkludera den som en flash-fil på din blog. :-)

Jag vet dock inte hur det fungerar i passagen. Men i wordpress och blogger, fungerar det. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

DaMum
0

Tackar!

Det var ett bra tips. Och vilket utbud! Mycket användbart.

Men frågan kvarstår dock; Går det att läga in EGNA ljudfiler? Alltså sådana som jag själv har i mina mappar?

Kram och tack!

JimJ
0

Det skulle vara via ett JavaScript eller om du bäddar in den i en egen flash-fil. En snabb sökning på google, tog mig fram till Wimpy. Du kan läsa mer här. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

poike
0

Det har dykt upp flera jättebra tjänster som gör precis det du vill. Jag har själv testat en av dem och det var grymt smidigt. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på någon av dem, och jag kan inte hitta bekräftelsemailet. Det hjälper dig inte vidare mycket, förutom att du nu vet att det finns sådana tjänster.

poike
0

Nu hittade jag länken till en av tjänsterna.
www.divshare.com

Om du vill lägga in ett webbspel i din blogg så besök oss på www.multigames.com

DaMum
0

Tusen, tusen tack ska ni ha, både JimJ och poike!

Jag ska försöka sätta mig in i det hela. Känner mig dock lite puckad, och behöver något väldigt enkelt och tydligt. Men det finns troligtvis bland era fina tips.

Kanske återkommer om jag behöver hjälp, ifall det är ok.

Kram!

bildochfoto
0

Jag gillar nog Bättre  odeo.com

JimJ
0

#7: Men där kan man inte lägga upp egna låtar va? :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

DaMum
0

Än en gång jättetack allihop! Allt är väl värt att testa. Önskar bara jag vore mer teknisk, för jag fattar såpass långt att jag kan ladda ner programmen. Men sen… vad är t ex "Widget" för något?

poike, det där divshare du tipsade om, verkade ganska lättbegripligt för mig. Men det är väl en betaltjänst?

Nåja, jag ska testa mig fram lite, och så återkommer jag med fler (korkade?) frågor´längre fram.

Kram!

JimJ
0

#9: Det tekniska kommer med tiden. Vi har alla varit i din situation någon gång. :-)

En widget.. hm, hur ska man förkara det. Man kan säga att det är ett litet mini-program som har en enkel funktion. Du kan t.ex lägga in en widget på din hemsida, som då kanske är en liten klocka. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

poike
0

divshare finns både i gratisvariant och betalvariant.

DaMum
0

Aha, nu förstår jag vad en widfget är! Tack JimJ!

poike, jag provade att ladda ner divshare, men hamnade bara på en sida där man hade olika betalningsalternativ… Jag vet, jag ÄR hopplös på sånt här.

Får försöka igen.

Tack för all hjälpen!

DaMum
0

Poike!

Var hittar jag gratis Divshare?

Har googlat runt, men kan inte hitta det. Tacksam för hjälp!

Kram!

poike
0

Klicka på "sign up" uppe till höger på förstasidan.

Du ska inte klicka på Divshare Direct, det är premium-versionen som kostar en slant.