Hur du chrashar IE6 och IE7
Om du lägger in denna kod på din hemsida, laddar den och försöker öppna en ny flik eller gå vidare till en annan hemsida, kommer din webläsare att chrasha. Ganska kul. :-)
Koden är inte farlig och ingenting kommer att bli förstört på din dator. Din webläsare kommer bara att stängas ned och ett felmeddelande att dyka upp.
Det fungerar både i IE6 och IE7.
- Jim

Jag kan inte förstå varför man sitter och skapar eller letar kod som förstör för andra, och sen pubblicerar det på ett öppet forum…och dessutom tycker att det är kul….
Anders
Det är inte jag som har hittat denna kod. Det är från ett Kinesiskt forum.
Jag har inte nämnt någonstans att jag tycker det är kul att förstöra för andra. Det som var kul i det här fallet, är att det är så enkelt att chrasha en webläsare.
Här kommer den här koden inte att förstöra för någon. Lägger man den på sin hemsida, kan man ju glöma att man får några besökare. Det är väl besökare man vill ha?
Om en person skapar en hemsida som är ämnad att förstöra för andra, får ju människor skylla sig själva som litar på den personen. Om en sådan sida postas på iFokus, är jag säker på att det inlägget kommer att tas bort.
- Jim
Det ska nog rätt mycket till innan man av misstag råkar lägga in den koden i en sida. :)
Maken till felaktig HTML har man knappt skådat.
Mvh // Johan
Jag har lärt mig någonting nytt utav det här. En blir en type="text", även utan värden. Är man lat, behöver man då bara skriva . :-)
- Jim