Datorn iFokus

Datorn

Etikett: övrigt
Läst 796 ggr
Mymlan
0

Photoshop eller Paint Shop pro

Nu behöver jag ett sådant till datorn men vilket är bäst?

Sedan har jag hört namnet Corel ngnting..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Kaj
0

Photshop är nog mer avancerat än paintshop och kostar också mer. Men photoshop har en lite version som heter photoshop Elements som kostar ca 1.000 (925:-)

Men bäst är om du frågar på foto.ifokus.se eller bildredigering.ifokus.se de har säkert bättre kolla på de båda produkterna.

bildochfoto
0
supermoccine
0

#2 Precis vad jag tänkte skriva ^^

Achatina
0

Eller Paint.Net som också är gratis och som en mindre kopia av Photoshop cs (dock med lite klumpigare verktyg och inet lika välutvecklad ännu. Den uppdaterar sig själv när tillverkarna har gjort en ny version och lagt ut).

JimJ
0

Gratis är inte alltid bäst. Jag skulle satsa på Photoshop Elements som Kaj nämner i #1. :-)

- Jim

bildochfoto
0

Jim: Gimp är mycket bättre än Elements, men det kräver mer av användaren. Så vill man ha mer rakt på och inte behöva lära sig så mycket om bildredigering så är elements bra.

Du får också bra kvalitet, men det är inte så billigt. Gratis är en bra start. Du kan börja lära dig om bildredigering.

JimJ
0

#6: Det håller jag inte med dig om. Jag har använt Gimp lite smått i nästan två år, men valde att lägga det åt sidan för Elements och Photoshop. Jag sparar flera timmar om dagen på att använda de programen istället för Gimp. Det är enklare och går mycket snabbare.

Varför lär man sig mer om bild-redigering om man använder Gimp? Det håller jag inte heller med dig om. Kanske har jag lärt mig om programet, men ingenting nytt om bild-redigering i allmänt.

Gimp eller Elements? Det är en smak-sak. Jag trivs och jobbar snabbare i Adobe´s produkter. Desutom är utbudet på tips, guider och dokumentationer till Photoshop och Elements mycket större, villket gör att jag lär mig mer.

- Jim

supermoccine
0

#7 Det är en vanesak. Kanske ska slå ett slag för gimpshop för de som är vana vid photoshop och adobe-produkternas gui. Här är en enkel nedladdningssida.

Kaj
0

Om man kör GIMP under Windows Vista så skall man tänka på följande.

Första gågne man startar GIMP verkar det som om den hänger sig. Det är dock inget fel utan första gången kommer det att ta ca 5-8 minuter innan den laddar. Bara att vänta ut den. Därefter laddar den som vanligt på några sekunder.

Mymlan
0

Jag har nu PSP 8..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you