konstigt problem
jag har inget fel på internetanslutningen - det står att signalstyrkan är mycket bra och allt sånt där.
men av alla hemsidor jag försökt gå in på så är det enbart TVÅ stycken jag kommer in på, denna och en annan .nu-adress.
hotmail.com går inte, google.se/com, aftonbladet.se, emocore.se osv.
Det står även att spotify är offline.
vad kan problemet vara?? för internetanslutningen har jag ju uppenbarligen eftersom jag kommer in bland annat här.
men på alla andra hemsidor dyker bara denna information upp: Servern hittades inte
Firefox kan inte hitta servern på www.google.se.
jag har även testat genom chrome och IE men samma sak händer där. Det har inte varit så här tidigare och jag har inte ändrat några inställningar någonstans.
hoppas att inte det här är något slags virus D:
Har själv haft konstig uppkoppling, och har hört av många andra som också haft problem. Vet dock inte varför, men varkar vara många drabbade.
okej vad konstigt :o har iofs inte suttit vid den här datorn idag men tidigare idag fungerade alla hemsidor helt normalt från den stationära datorn och det är ju fortfarande på samma nätverk så.
får hoppas att det fungerar snart igen då jag hade en del program jag ville se :/

Problemet är inte det minsta konstigt, och det är ganska vanligt.
Det är troligen din DNS-inställning som spökar, och det kan vara ett tillfälligt fel eller ett mer varaktigt. Om du bland dina Internet-inställningar letar upp var systemet ska hitta DNS (dynamisk namnserver, servern som gör om en URL till en IP-adress).
Kolla vad som står där som din primära DNS, skriv upp det för att kunna komma tillbaka till samma om du skulle vilja, och prova sedan att ändra det till 8.8.8.8 eller 8.8.4.4
Du kan använda de två numren som primär och sekundär namnserver. De tillhör Google, och om du inte kan hitta Google när du har det inställt, ja då är det mycket konstigt. Men det kan vara så enkelt som att din ISP:s namnserver är tillfälligt knas på något sätt, så att det fixar sig utan att du gör något alls.
Det var visst en transatlantisk fiberkabel som spökade. Alltså inget lokalt fel hos oss datoranvändare.
#4 ja jag såg det senare på aftonbladet när jag väl kunde komma in (: