Google calendar
Nu har Google öppnat en ny tjänst. I betaversion förstås. Google calendar heter den. Det är i princip ett webbaserat Outlook.
Det går att importera sina Outlookbokningar till kalendern. Det går också att dela kalender med någon annan och att skicka mötesbokningar till andra Google calendaranvändare.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag har inte använt kalendern "på riktigt" än, men jag måste säga att det ser mycket lovande ut! Google är duktiga!
En trevlig detalj tycker jag är att man kan prenumerera på kalendrar via RSS eller iCal. På macen kan man läsa iCal direkt. I Outlook kan man importera iCal-feeds, men inte ännu få dom synkade i realtid, men jag är rätt övertygad om att detta kommer gå i Outlook 2007.
Mvh // Johan
Om man kunde synka Google Calendar med mobiltelefonen skulle jag använda den direkt.
Vänliga hälsningar
Niklas
#2: Kan du synka Outlook så kan du ju i förlängningen synka även telefonen. Med Qtek kan du synka trådlöst också.
Mvh // Johan
#2: Ja, det kan man, fast kedjan blir lite lång och importerna till Google calendar är manuell.
Vänliga hälsningar
Niklas
#4: Ja, iofs. Men med Office 2007 är jag rätt säker på att det löser sig.
En annan variant, som är mer tekniskt, är att omvandla iCal-feedens XML till samma format som SharePoint använder. Dessa går att synka automatiskt med Outlook. Då skulle man ställa in Outlook 2003 att synka mot en egen webbsida, som i sin tur går och hämtar feeden från Google. :)
Men då verkar det ju enklare att bara använda Outlook.
Mvh // Johan