Problem med webcam
Har lite problem med min webbkamera med inbyggd mick och vill brainstorma lite för att se om någon har tips på hur jag skulle kunna lösa det.
Webbkameran är denna -- http://www.logitech.com/sv-se/support/quickcam-sphere-af?crid=405 -- och den har fungerat utmärkt tidigare. Nu efter ett tag av inaktivitet skulle jag använda den på en dator med nyinstallerat windows 8. Jag laddade hem drivrutinerna och installerade allt enligt instruktionerna. Kollade under inspelningsenheter och micken gav utslag på ljud när jag pratade.
Sen försökte jag använda den tillsammans med Skype och plötsligt fungerade det inte längre. Skype samtalen slås nu ner omedelbart då jag försöker ringa eller blir uppringd med felmeddelandet "problem with recording device". När jag sedan kollar i enhetshanteraren så ger ljudet inte längre utslag under inspelningsenheter.
Jag har testat alla usb-portar jag har och jag kan inte längre få micken att fungera. Jag har också ominstallerat drivrutinerna flera gånger. Kan tillägga att datorn känner av webbkameran och video fungerar fortfarande utmärkt.
Har testat att koppla in webbkameran på en annan dator, med windows 7, och där fungerar både mick och kamera utmärkt. Det känns som om OS inte borde vara ett problem då drivrutiner finns till både windows 7 och 8.
Några tips på vad jag kan ha gjort fel?
Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.