Kryptering för USB?
Jag söker efter ett program som man kan ha liggande på sitt USB-minne så att valbara filer på minnet är krypterade.
Visst kan man lösenordsskydda zipfiler men det är ju inte alltid zip finns på datorn man använder.
Det vore bra med en kryptering som är oberoende av vad det finns för program installerade på datorn man skall använda minnet i.
När jag köpte ett USB-minne sist så låg det ett program på minnet för att kryptera det. Vad det finns för andra program vet jag inte.
Det kanske går att formatera det som NTFS och därmed kunna kryptera det? *spånar*
Mvh // Johan

Visst går det att kryptera med NTFS även på en USB pinne. Men är det inte så att NTFS kryptering lägger certifikaten lokalt på datorn? Hur blir det då om man flyttar pinnen till en annan dator - kommer man åt innehållet då?
Det brukar alltid komma med gratis versioner av krypteringsprogram till de flesta USB minnen. Min heter CruzerLock 2 och den hittar du här. Pröva att ladda ner och lägg på ditt usb-minne. Jag tror att applicationen (Cruzerlock2.exe) skall ligga i en katalog som heter "CruzerLock 2". Sedan klickar man bara på den, anger ett lösenord och användarid och sedan kör man in filerna där. Allt som läggs in där kommer man sedan bara åt via denna applikation.