OT.... skolan igen...
Hehe, nu var vi tillbaka i skolan…..vet någon här, om det finns marknad för välgjorda specialarbeten? Såna som man fått 5:A på…..Lite fult förstås, men ändå……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Alltså, inte själva specialarbetet, utan min ide…….
Hur menar du? Ska du sälja en idé till ett specielarbete som garanterat får en 5:a?
Det låter varken seriöst eller rimligt i mina öron. Utveckla gärna så att jag förstår.
Tom
Hehe, nä, det är inte alls seriöst… HAr bara hört, att förut så kunde man sälja specialarbeten….
Det beror väl på vad det är för specialarbeten du pratar om. Det går ju att sälja sina idéer/produkter som man utvecklar under ett ex.jobb eller ex.arbete. Under förutsättningen att något företag är intresserad av det då.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Litteraturhistoria, alltså i svenska.
Vad är det då du vill få sålt? Det färdiga arbetet som det är så någon annan kan använda det eller vad? Lite svårt att veta vad du menar med "att förut så kunde man sälja specialarbeten…" Vad gjorde de med dem de som köpte?
Värdinna på Fantasy
Hehe, exakt!
Ja är det hela arbetet, så att någon annan ska slippa arbeta, så åker köparen på en nitlott. Många skolor är anslutna till Urkund som de kör arbetena igenom. Om det sedan kommer fram att du helt villigt har sålt arbetet tror jag att du också åker dit.
Värdinna på Fantasy
Hm… synd…..där ligger ett utmärkt jobb och skräpar….
Men det hindrar absolut inte ifrån att du kan dela med dig av ditt material och låta någon annan referera till ditt arbete.
Värdinna på Fantasy
Ja, detta jobb gjordes för 15 år sedan. Då behövde man inte ens göra det på en dator, utan maskinskrivet dög. Betygsattes med en 5:a
#11, Då lär det väl knappast ligga inne i deras databas?
Men hur kul är det att köpa ett specialarbete och ta åt sig äran för betyget när man bara har fuskat till sig det? Varför överhuvudtaget plugga oim man ändå inte vill lära sig något? Då kan man väl lika gärna låta bli?
Tom
Ja, det är ju en annan femma. Men det bekymrar inte mig hihi!!!! Fullständigt skrupellös i detta fall.
Hehe, ärlighet varar längst :-)
Tom
Som repressentant för den yrkeskår som skall rätta alla dessa uppsatser ser jag inte med blida ögon på detta.
Någon borde stanna upp och fundera lite.
gurin