Rensa Loggboken??
jag undrar om man kan rensa loggboken utan att man ställer till någon allvarlig skada på datorn. Vad är loggboken? Hur fungerar den?
Vore tacksam för svar.
Mvh ÅsaF
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja, det är bara att högerklicka på vald kategori och rensa. Inget går sönder. Men varför vill du göra det?
Loggboken används av Windows för att rapportera saker. Ofta fel, men lika gärna ren information som t ex att en service har stoppats eller startats etc.
Som vanligt användare behöver man i princip aldrig bry sig om den, men vid felsökning är den ovärdelig.
Mvh // Johan

Jag bara undrade då jag fick rekomendation att rensa den. Och då jag inte är så händig på sådnat här så vill jag inte göra något utan att fråga först. :-)
Men bra då låter jag dem vara där:-)
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Den har ett bestämt utrymme och när den är full så skrivs gammalt data över.
Så ja behåll den du - den tar inte upp mycket plats. och även om du rensar den så börjas den fyllas på nytt av op systemet

Vad snällt att ni hjälper mig att förklara.
en fråga till då :-)
Om man har en delad hårddisk. Hur kommer jag åt att spara saker på båda delarna. Som det är nu har jag en som heter D som jag inte har ett dugg på därför att jag inte vet hur jag gör. hmm, jag är verkligen sååå dålig på datorer.
Hoppas att ni kan hjälpa mig.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Om du har en bild på C:- högerklicka-kopiera, markera D: högerklicka-klistra in…..klart
Det är ju bara välja var du vill spara. Högst upp i alla Spara-dialogrutor kan du välja disk och mapp.
Mvh // Johan

#5: Tackar. Snällt att du svarar. Är lite rädd för att göra fel :-)
#6: Nepp inte jämt. Skulle installera ett spel som jag ville ha på just D, men då kom inget alternativ upp för mig att jag kunde lägga dem där. Därför jag funderade.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars