Kan inte installera om operativsystemet
hej förra året skulle min pappa hjälpa mig o installera om min dator från win 8 till 7 men man va tvungen o ha en kod som pappa luskade ut med hjälp av google, de funkade en stund men sen hakade datorn upp sig o han provade några gånger till men det hakade upp sig hela tiden så då sket vi i det, Pappa är IT tekniker o jobbar med att laga o installera om datorer o har gjort det ända sen 97 o nu för nån v sen så skulle han prova o installera om win 8 till win 8 för jag har så mkt skit på datan så den e skit seg o vet inte vad man kan ta bort o inte, men då helt plötsligt så va man tvungen o skriva in en kod för att komma in på F4 när datorn inte hunnit startat upp sig, kan inte koden o har inte satt nån kod där heller, någon som kanske vet?

Eh.. varför gör du inte en factory reset bara?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#1 hur gör man det ? :)

Det är knepigare med W8 än det någonsin har varit tidigare, så jag tror att du inte kommer att klara att lösa det själv, utan du får ta hjälp av pappa. Proceduren för att få igång datorn i felsäkert läge finns beskriven här:
http://www.maketecheasier.com/boot-windows-8-in-safe-mode/
Det är det tredje alternativet man använder om datorn bara loopar, så att man kan få den att starta felsäkert för felsökning.
Och din pappa vet antagligen hur man återställer.

Man håller ner en knapp under booten så kommer man till en återställningsmeny, på min HP/Compaq så var det F11.
ja fixade det nu e min dator som ny igen :)

Och gillar du inte W8 gränssnittet, (det gör ingen) så lägger du på Classic shell, så kan du få vilket gränssnitt du vill, XP, Vista, W7!
http://www.classicshell.net/downloads/
Men börja med att sätta Windows update till att ladda ner alla uppdateringar först, du får säkert ett hundratal bland annat W8.1.
#6 a har gjort det :) hade de innan ja tog bort allt skit på datan, win 8 är nog de sämsta operativ system som finns men me classic shell så funkar det. :)

Operativsystemet verkar stabilt och bra, (speciellt med W8.1) det är gränssnittet som suger!
Vi hoppas på 10:an….

Det finns en himla massa buggar som hänger ihop med att det ska funka med petskärmar och de glada programmerarna har lagt in "hjälp" för att visa hur man ska göra - om man hade en petskärm.
Och jo jag vet att de vill kalla den pekskärm, men det är en petskärm.