Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 771 ggr
poike
2007-10-01 01:57
0

E-mail-anmälan

Tar tacksamt emot förslag på enkla lösningar för att folk ska kunna anmäla sin e-postadress till mitt nyhetsbrev.

Jag har ingen kunskap i att installera saker på webbserver, så alla sådana flotta lösningar går bort.

johan
2007-10-01 10:29
0

Hur skickar du ut nyhetsbrevet? Hur sparas du dessa adresser idag?

Mvh // Johan

poike
2007-10-01 11:27
0

Nyhetsbrevet ligger på is idag.

Hade tänkt skicka ut det från min egen dator med något program, exempelvis MailList Controller.

Hade ju varit smidigt med en server-lösning där de som anmäler sig hamnar direkt i databasen. Men jag kan tänka mig att lyfta in adresserna manuellt.

johan
2007-10-01 13:09
0

Om det är få adresser kanske det allra enklaste är att använda Outlook och Word för att göra utskicket. Adresserna skulle du då kunna spara i en Excel-fil.

En extremt enkel, men kanske inte så proffsig variant, är ju att du bara har en mailto-länk på din hemsida för anmälan, t ex:

Anmäl mig till nyhetsbrev

När du får in mailen så kopierar du själv adressen till Excel-filen.

Annars finns dessa:

FeedBurnerLänken öppnas i nytt fönster har en sådan tjänst där man kan prenumerar på RSS-feeds via e-post. Ligger under Publicize-fliken när du är inloggad och valt en flik.

ApsisLänken öppnas i nytt fönster har en tjänst för nyhetsbrev, men den kostar pengar.

Campaign Monitor sägs vara väldigt duktiga på e-postutskick också. Har hört mycket gott om dom, men aldrig använt själv.

Mvh // Johan

CarlS
2007-10-03 22:40
0

olzzon.se har också en enklare tjänst…

Kostar 300 dock men duger fint…om man inte har väldigt många prenumeranter.