Bra dator ?
Vi ska nu planera köp på en nu dator här framåt när vi köpt min mobil. För vår har nu laggat ihop helt så den funkar inte alls längre torts bara några få månader gammal. Så nu får vi använda mobilerna så länge Och undrar nu om ni har några bra datorer att rekommendera till oss! Det ska inte vara en acer igen och ha pris runt 3000 kr då det räcker till oss helst hybrid data med ! Köper helst från nätet !
Kan ni inte få datorn lagad? Om den bara är tre månader gammal borde det vara garanti på den.
Lagen säger ju att det är garanti iallafall i tre månader till på datorn ni köpt.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
du borde ha garanti kvar på datorn! Varför då lägga pengar på en ny?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Klart du har garanti.
Konsumentköplagen säger att återförsäljaren skall försöka reparera datorn. Om de inte lyckats med det på 2 eller möjligen 3 gånger har du rätt att "häva" köpet och få en ny dator alternativt pengarna tillbaka.
Menar du att datorn inte startar överhuvudtaget? Är det hårdvarufel så är det garantin som gäller. Angående hybriddator så är dessa mycket dyrare än 3000 kronor. Hittar du trots allt en i den prisklassen så är det bättre att köpa en dedikerad surfplatta. Men kolla med garantin först på datorn du har.
Det är tre försök de har på sig. Sen ny likvärdig dator eller pengarna tillbaka.