en till som behöver hjälp med ?
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, ni som är mer vana vid sånt, vad kan det bero på, om internet anslutningen hakar upp sig? Jag har Wexnet som sörjer för ledningarna i Växjö, och IPbolaget, som sörjer med själva uppkopplingen. Nu är det så att för någon månad sen har anslutningarna börjat bli så tröga. Jag rensar i internet-alternativ dagligen nu, men det hjälper inte, så något annat måste vara fel. Wexnet tycker att allt ser bra ut, IPbolaget säger likadant, felet måste vara i min dator. Jag har fått en ny och starkare dator någon gång i mars, så det borde väl fungera. Enda jag kan tänka att jag kan ha något fel med installationen av e-post eller nät. Men hur får jag ett hum om det, och om jag ominstallerar, hur gör jag det? Jag vill ju inte förlora mina e-postkontakter och gamla mail och slänga ut barnet med badvattnet.
Alltså: själva felet är att när jag ska fram typ en hemsida, då visar tidsremsan de första gröna strecken, men sen blir det stop, och antingen får jag fram sidan efter någon minut, eller får jag bara Timeoutmeddelanden Sidan kan inte visas. Med ADSL så skulle ju inte vara så, och det har blivit så bara cirka en månads tid. Kan någon ge mig lite stöd?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Har du någon möjlighet att ta dit en annan dator så att du kan utesluta att det är datorn det är fel på? Då är det lättare för dig att vara mer bestämd när du ringer till supporten och kräva att de kommer och fixar (om det nu inte ligger i datorn…).
Ha det bra!
Tom

Felet är att jag inte hinner med krångel, men jag kan nog inte låna dator heller, och så har jag ingen att fråga - som vanligt då. Jag satt i telefonkö i supportärenden i minst 2 timmar igår, och håret reser sig på mig, eftersom jag har jättemycket beställningar och jag hinner inte ha problem. Jag hoppades på att man kanske kan pröva med en enkel och snabb test på datorn så man ser vad som händer där och varför.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo