Bilder på Internet Explorer 7.0
I dagarna så släpptes Windows Vista beta 1. I denna ingår Interner Explorer 7.0 beta 1, vilken även kommer släppas till Windows XP SP2.
Många av de direkt märkbara förändringar är sådant som funnits ett tag i Mozilla Firefox eller som plugins till Internet Explorer. Personligen gillar jag IE bättre än Firefox och generellt sätt ogillar jag plugins, så för mig är detta väldigt välkommet.
Några av nyheterna är:
* Förbättrad säkerhet mot "phishing" och malwares.
* Flikar (tabbed browsing)
* Sökruta direkt i IE
* Bättre utskrifter, t ex att kunna förminska utskrifter för att passa pappret.
* Slimmat gränssnitt
* Stöd för RSS
* Bättre stöd för CSS (följer standarder bättre)
* Stöd för transparenta PNG-bilder
Vad tycker ni om det nya gränssnittet? Kommer ni att uppgradera när IE7 släpps?
Mvh // Johan
:)
Kan du tänka dig att jag varit ett riktigt hardcore Netscape-fan en gång i tiden?! När det var IE3 mot Netscape 3 fanns det inte mycket gott som fanns att säga om IE, men allt sedan IE4 så dröjde det ända till Firefox innan dom lyckades komma ikapp IE.
När man programmerat så pass mycket för IE som jag har, så är det svårt att gå över till något annat…
Mvh // Johan

Jag förstår det. Själv är jag en hardcore "standard"-fan. Det skall se bra ut från Mozilla 1.0 till dagens webläsare. Jag spenderade en hel sommar 1997 att få en verktygslåda som skulle likna startmenyn i Windows att uppföra sig lika i IE (som var den plattform vi ville utveckla för) och Netscape (den plattformen 98% av våra användare surfade in med). Genom att utnyttja buggar, både i NE och IE, mest när det gällde lagerhantering och hanteringen av CSS, lyckades vi få det lika i majoriteten av webläsarna som användes.