Service tid på garanti
Undrar om någon vet hur lång service tid på en bärbar dator som man ska acceptera? Har 2 års garanti på datorn.
Köpte en Toshiba Tecra i mars i år som har krånglat från och till, nu har jag skickat in den till Powermill (hette ngt annat förut)
Linköping. Den levererades dit den 26 september och dom har inte börjat med den ännu, pratade med dom för en vecka sedan idag och fick svar att den skulle påbörjas i slutet av förra veckan och att jag skulle få tillbaka den denna vecka, men när jag loggar in på mitt nr. så står det fortfarande inte påbörjad. 
Finns det någon laglig rätt att få tillbaka datorn inom viss tid?
någon som har nån erfarenhet av Powermill som service verkstad?
Jag tror dom reparerar Fujitsu Siemens också och det tog typ 3 veckor för mig. Men det var mitt i sommaren. Jag fick dessutom betala frakten för att skicka dit datorn själv.
Det påminner mig återigen om att fortsätta köpa Dell. Där kommer dom antingen och hämtar datorn hemma hos dig eller lagar datorn på plats hemma hos dig inom 1-3 dagar, beroende på vilket supportavtal du valt.
Mvh // Johan

Jo jag fick också betala frakten,, företagspaket skickade vi det som för att det inte skulle "fastna" på nått utlämnings ställe. Ganska snabbt ändå fast det var mitt i sommaren.
Ringde dit och dom hade börjat med den sent igår kväll,
och har nu beställt delar,, vad vet jag inte,,, men jag måste ju lita på att det är som dom säger då. 
Men att få ngn dator denna vecka är alltså bara att glömma så jag satsar på nästa vecka,,kan ju följa rep. på nätet men när dom inte uppdaterar så är det svårt att veta vad som sker 
tack för ditt svar
Det där är verkligen en faktor man inte tänker så mycketpå när man letar ny dator. Jag tycker Dells På-platsen-garanti är suverän även om den kostar någon tusenlapp extra när man köper datorn.
Mvh // Johan

#3 jo, kan ju vara värt det när det krånglar.
Köpte min via en datahandlare här på orten men tänkte jag skickar in den själv först och blir det inte bra så får jag säkert hjälp av datahandlaren, pratade med honom idag förresten och han skickar grejor ner till samma service verkstad och det hade fungerat bra…så jag hoppas min dator är ok när jag får tillbaka den. 

Det tog min ex 2 månader få en dator fixad. Tyvärr säger lagen bara "inom skälig tid" vilket är inte mycket man kan göra åt.
Han var även i kontakt med konsumentombudsmannen men dom insåg inte att det va nånting o göra heller.

#5 oj, det var lång tid, ja skälig tid kan ju tolkas olika,,, jag hoppas min snart är klar, enligt service stället så väntar dom på delar, men jag vet inte vilka delar,, 
Mina erfarenheter:
Jag har skickat in både tv och kamera på garanti och reklamation.. genom onoff och elgiganten (båda reparerade på powermill, och jag behövde inte betala frakt) jag har för mig att det gick hyfsat snabbt. Bad om att få en lånetv på elgiganten och fick en liten burk ("frukosttv")
Tvn gick inte att laga vilket resulterade i ny större tv plus 1500kr. (priserna på tv och liknande har gått ner)
_
Mitt tips är att fråga om det finns lånedator eller liknande, iaf på större affärer
_Hoppas Du får din dator snart

#7 jo jag hoppas också att jag får den snart,,
tur man inte sålde den gamla bärbara.. så jag sitter inte i "sjön" precis… men klart man vill ha den nya som är mycket bättre… 

HA,, min dator är klar
så den borde komma ngn gång i nästa vecka.. dom har bytt fläkt och dvd-spelare i den.
Den hängde sej hela tiden och när det hände så gick fläkten upp i varv,, antar att processorn blev för varm,,
så håll tummarna att den ska fungera som den ska nu när jag får den…