Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 821 ggr
Hjortronsylt
0

Fråga om uTorrent

Kan man vara "sniken" och helt blocka andra från att ladda ner från sin dator, under tiden man själv laddar ner något? Går det ens eller måste man ha öppet för andra att seeda?

Hur ställer man in det i så fall i inställningar?

johan
0

Då kommer du straffas genom att få lägre hastighet, så du har inte direkt något att tjäna på det.

Mvh // Johan

Hjortronsylt
0

Ok men det gör inget om det tar lång tid. 

Vad ska det stå i inställningarna för att blocka?

johan
0

Vet inte. :)

Använder det så sällan, men jag har för mig att du kan välja max-hastighet eller antal slots för uppladdingar. Men minns inte alls var det var.

Mvh // Johan

Kaj
0

Här är en bra guide till uTorrent.

Men jag är inte säker på att du kan hindra andra från att ladda från dig det är ju det hela konceptet bygger på att man skall dela med sig samtidigt som man tar del av material.
möjligen kan du konfa din brandvägg att bara tillåta inkommande data men inte utågende för den aktuella porten där din torrent klient jobbar.

Skulle dock tro att det är som Johan säger att du kommer att få väldigt långsam nedladdning eventuellt till och med noll om du göär så

poike
0

Jag har tidigare läst om två eller tre olika bittorrent-klienter som gör att man kan ladda hem utan att ladda upp, en bonus är att man också får maximal hastighet. Klienten skickar falsk information till systemet, som då tror att du laddar upp massor.

Hjortronsylt
0

Det var rena grekiska för en novis att läsa manualen på uTorrent, Kaj, men tack ändå. Det stod inget om hur man blockar dock (för det vill dom ju så klart inte att man ska göra).

Tom
0

En annan variant är att köra torrentprogrammet genom en anonymitetsserver så att de inte kan spåra dig.

Tom

technobooy
0

Jag har uTorrent. Man kan ladda ner från internet.

Man kanske måste ha en cd-skiva för att installera uTorrent.

Niklas

Shilo
0

#8:

Nej, det måste du inte…du kan köra .exe filen som den är…