DATOR PROBLEM
vi har problem med vår ena dator den går inte att starta för när mn startar kommer det upp typ text där det står att datan inte kunde startas för att ….. (kommer inte ihåg)
och så finns det allternativ man kan välja - starka Windos normali /funkar inte. - starta i felsäkertläge med nätvert/ funkar inte. starta med felsäkert läge/funikar inte sen är där ett till men det kommer jag inte ihåg.men det funikar inte häller :/ Altså datorn kommer inte igång. vet ni vad vi ska göra?

Det låter som det är dax att göra en av två saker.
1 Ta reda på exakt vad som står och tala om det här så kan vi försöka felsöka.
2 Formatera om hårddisken och lägg in OS:et igen och hoppas på det bästa.
Jag skulle inte rekomendera alternativ 2 om du inte vet vad du gör.
Tyvärr är det vad jag kan säga med den infon som du gav.
Låter som det saknas några filer i installationen för Windows. Rekomenderar starkt och formatera disken och göra en ny install av Windows.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Problemet är om det finns något på hårddisken som skall sparas, då kan man kanske inte formatera den utan att först ha räddat undan det som skall finnas kvar.
Då bör du ha en disk som har ett fungerande os som du kan ansluta och plugga in som din C: disk och plugga in din gamla som ex. D eller E beroende vad du har mer för nått som sitter i datorn exempelvis brännare eller liknande. På så sätt kan du rädda det som räddas ska.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Okej tack så mycket men försvinner inte allt då? :D
Det försvinner inget om du för över filer så som foton och dyligt som du ska spara.

Det kan vara så enkelt att en av minnerna har gått sönder ( om du har flera) ta ut en o starta om, funkar det inte så byter du tills du har provat alla!