Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 618 ggr
johan
0

Bästa småprogrammen?

Vilka program skulle ni aldrig kunna klara er utan? Här kommer några av programmen som jag alltid installerar direkt efter Windows och Office:

* Acrobat Reader
* MSN Messenger
* SnagIt (extremt smidigt program för att ta flexibla skärmdumpar)
* WinRar (packningsprogram)
* Deamon Tools (virtuella cd/dvd för att läsa bin/cue, iso, mm)

Vad har ni för favoriter?

Mvh // Johan

modmaker
0

msconfig.exe
AntiVirus (Panda i mitt fall)
TPtest
SiSOFT  Sandra

Förutom naturligtvis uppdatering av BIOS och drivrutiner till främst AGP-accelration, Grafikkort och ljudkort (och kanske nätverkskort eftersom windows ofta försöker använda halvdassiga drivisar för nätverkskortet när man installerar om).

Niklas
0

Picasa!

AceFTP 3, Photoshop Elements och ett gäng webbserverprogram.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AktieTrader
0

Niklas kan du komma överens med mappstrukturen i Picasa?
Det kanske fungerar om man har ett 20-30 mappar men nu när jag har haft digitalkamera ett år så har jag två mappar i Picasa som heter juni, två juli. Båda ligger under 2004 eftersom "Mina dokument"-mappen skapades 2004 och där ligger alla mina bilder. Jag gillar Picasa men som det är nu med mapparna är det nästan oanvändbart.

Niklas
0

Jag har en struktur där jag exempelvis har en mapp som heter "Diverse jippon". I den finns det ett antal undermappar, en för varje år. 2005, 2004, 2003 och så vidare. Under var och en av dem kan jag lägga vad som helst. "Emmys födelsedag 20050629", "Flygning över Uppsala 20050615" … Med årtalsmapparna och dateringarna får jag aldrig problem med likadana mappar. Just nu har jag 228 album.

Var det svar på frågan?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
0

Jag har alltid en mapp per fototillfälle, samt några Diverse-mappar.

Jag döper ofta mappen "åååå-mm-dd - händelse". Jag är inte så förtjust i mappstrukturer, jag använder mig hellre av metadata som även Picassa använder flitigt, t ex för att gruppera per år. Även utforskaren har möjlighet att sortera och gruppera på metadata.

Mvh // Johan

mans
0

HoeKey!

poike
0

Skype - 143,5 miljoner nedladdningar hittills.

johan
0

Måns: Vad är HoeKey för något?

Mvh // Johan

rumpino
0

hmm .. svårt =)

gillar miranda som både tar icq o msn.

xp-free ram är ett idiot program jag stirrar mej blind på … roligt roligt fast kanske onödigt .. ser hur mkt minne som används och finns tillgängligt. gjorde så jag köpte 1gb extra. säkert tillverkarna som ligger bakom.

zone alaram, bort med elakingar.

Saber
0

Alcohol 120%, fungerar bättre än demon tools tycker jag personligen. Lättare att byta iso.

Eclipse - Hur ska man annars koda?

MPlayer Classic - Bäst

Azereus - Bit Torrent

stry
0

* Trillian (Sväljer ICQ, MSN + några till. Smidigare att samla flera IM i ett)

* Firefox

* Thunderbird

* msconfig.exe måste jag också få säga :)

mans
0

Hoekey är ett litet program som skapar en massa sköna hotkeys för t.ex. skala om fönster, starta kommando-prompt i denna katalog, kopiera opkopierbar text osv…

hemsida

modmaker
0

Winternal Admin Pak verkar rätt fiffigt. Testade deras lillebror, TDIMon som visar vad som vill in och ut genom TCP/UDP. Gjorde att jag kunde se att Pandas proxy fortfarande låg aktiv, trots att själva panda var avaktiverat i systemet. Grrr.

Hmmm, såg prislistan på Admin Pak, $1481 och sedan $281 årligen.., men TDImon var ett käckt litet gratisprogram som hamnar i samligen.

charlie
0

ALLT på Sysinternal sida är klart dom bästa Windows produkterna!

Annars är Eclipse en mega App!

---