tangentbordet
Har använt datorn i 6 år.
Men oj så mycket jag inte
kan än.
T ex skulle jag stryka under en
text i dag, kom på att jag inte kan
några komandon från tangentbordet.
* Frågan blir hur stryker man under
text via tangentbordet.
* var finner jag detta tecken ( ~ ) vilka
tangenter är komandot.
Finns det någon förteckning över
komandon på webben,
isåfall vart.
Jenna
Är inte riktigt säker på att jag förstår vad du menar, men om du är ute efter kortkommando för understruken är det oftat Ctrl+U.
För fet stil är det oftast Ctrl+F i svenska program och Ctrl+B (Bold) i engelska program. Kursiv stil är oftast Ctrl+K i svenska program och Ctrl+I (Italic) i engelska program.
Kortkommandon skiljer sig ofta åt i olika program, så du behöver nog vara lite mer specifik för vilka program du tänker på.
Mvh // Johan

Tilde tecknet ~ brukar finnas på tangenten till höger om Å men det kan variera lite beroende på tangentbord. Titta igenom ditt tangentbord tills du hittar tilde tecknet. Oftast aktiverar du det genom att hålla inne ALT GR och sedan samtidigt trycka på tangenten med tilde tecknet, släpp sedan ALT GR och tryck på blanksteg (mellanslag)
Som Johan riktigt sa så beror de andra sakerna på vilket program du använder där du t ex vill stryka under en text. I Word så gäller det Johan nämnde. Men om du vill göra det i t ex ett webformulär (som här där jag skriver nu är det inte alltid säkert det fungerar på samma sätt. Då får du göra det via verktugsmenyn i webbformuläret (precis som här i iFokus (även om ctrl+U, ctrl+F etc faktiskt fungerar här).
Tack tack
Jenna