Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 683 ggr
Maza
2006-05-14 21:45
0

Firefox-strul

Kör Firefox 1.5.0.3 och upplever ibland att vissa sighter inte kommer överens med min webläsare. Speciellt märks det när det är java inblandat. Fliken jag använder hänger liksom sig och det går inte att bläddra mellan flikarna eller något annat. Bara att stänga. När jag sen försöker öppna firefox på nytt så får jag ett felmeddelande som informerar om att programmet redan körs och att jag ska avsluta det först. Ctr+alt+del funkar inte här, programmet kommer inte upp under aktiva processer…
Någon som har en aning?

johan
2006-05-14 23:40
0

Om det är just att java är boven bör du nog titta efter den processen. Tyvärr vet jag inte på rak arm vad den heter, men troligt vis något i stil med JRE (Java Runtime Environment).

Förhoppningsvis kan någon annan mer exakt namn.

Jag använder själv inte Firefox och därför lite svårt att hjälpa dig mer än så här.

Mvh // Johan

xarfez
2006-05-15 00:12
0

Jag har använt firefox ett bra tag nu och java är lite segt i uppstarten när man använder firefox. Det är flera användare som har detta problemet. Det är bara låta firefox vara så kommer det lossna igen och du kan fortsätta surfa. Alltså finns det ingen mening att stänga ner det.

Niklas
2006-05-15 13:06
0

Kan det inte vara minnesätningsproblemet som visar sig extra tydligt i samband med att man kör Java-applikationer?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Maza
2006-05-15 15:07
0

Tycker det är lite väl segt att behöva vänta fem minuter på att en sida med java ska laddas så det är nog ingen lösning här.

Vad gäller minnesätningsproblem så vet jag inte…Funkade ju bra i IE. En av de få saker som var bättre med IE.
Jaja, man kan inte få allt här i världen.

Niklas
2006-05-15 15:12
0

#4: Det var därför jag föreslog minnesätningsproblem. Firefox ska visst kunna äta flera hundra megabyte. Det finns ett sätt att hantera det:

Enkelt hack sätter stopp för Firefox minneshunger

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Alsterolle
2006-05-16 21:41
0

Ett problem som jag redan i förra versionen hade var avkodningen av åäö. Istället kom en grafisk symbol. I den senaste versionen är det bättre även om avkodningen ibland sker långsamt och i vissa fall sker på det gamla felaktiga sättet. Om det beror på Firefox eller sidkodning är jag inte kompetent att avgöra.