Bluescreen
Hej..!!
Jag får upp BlueScreen på min dator och jag vet inte hur jag ska få bort det..!! Finns det någon som kan hjälpa mig att få bort det? Det är inte ofta den kommer men när den väl gör det så är det rätt jobbigt..!! Har installerat om XP men får ändå BlueScreen så hur ska jag ta mig till?? Väldigt intresserad av svar..!!
MVH Tobbe
Har du installerat någon ny hårdvara eller uppdaterat drivrutiner nyligen? Kan det vara något minne som är trasigt?
Mvh // Johan

Ta ut alla kort i datorn(ett i taget), minne, grafik osv.
och gör rent kontaktytorna. Passa på och damma ur den samtidigt.
Tyder på hårdvarufel, men kan bero på dålig kontakt…
lycka till.
//Shilo

nej gör inte det!
en trasa blir laddad med en massa statisk ellektricitet som gör så att dina komponenter i datorn kan gå sönder.
om du ska göra rent från damm så blås med tryckluft, eller spraya med ellektronikrengöring

Ok men va mer kan vara fel jag vill ha fler tips typ något program som man kan använda sig av för att söka vad som saknas i windows Snälla hjälp mig :(

uppdatera alla drivrutiner

#3:
Var någonstans skrev jag "använd en trasa"???

oj, undrar var jag fick det ifrån…
Stoppa in Windows skivan och gör en system-återställning. En bluescreen beror väldigt ofta på felaktigt installerad drivrutin, eller fel på drivrutins-filer. En systemåterstälning fixar problemet. Prova starta upp i felsäkert-läge och se om det fungerar där. I annat fall har någon hårdvara med stor sannolikhet gått sönder.

du kan ta en bit hushållspapper! laddar inte elektrisitet då det är gjort av papper. och fungerar samtidigt alldeles utmärkt som fint slippapper på dina kontaktytor!
hade samma problem som dig förut, jag va redo att dumpa burken i sjön o säga att det blev sodd..
menmen det va ram minnena som hade dålig kontakt!
Testa detta!!
/Sebbe
Läs vad som står på bluescreen'en och försök få ut något av det. Försök tänka på när bluescreenen sker om det har med något speciellt att göra. typ spel, musik etc. Hade ett tag bluescreens pga av ett inbyggt ljudkort krockade med ett annat ljudkort.