Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1686 ggr
AktieTrader
0

PDF-bläddrare sökes

När vi får in våra fax så sparas de som en pdf på nätverket. Jag skulle behöva en snabb pdf-bläddrare som fungerar som många bilvisarprogram gör. Man bara klickar på en pil eller liknande för att nästa pdf ska visas.

Att bläddra igenom pdf'er med Acrobat Reader är för långsamt. Dubbelklicka på en pdf, stänga den, dubbelklicka på nästa.

Finns det något sådant?

Robert
0

I Bridge kan du förhandskgranska pdf-filer utan att behöva öppna dom. Väldigt snabbt och enkelt. Du kan även se pdf-filerna i den storlek du önskar

Robert

johan
0

*Tror* även att MSN Desktop Search klarar av detta.

Mvh // Johan

Cartman
0

#0 Aktietrader, skrev en simpel app. Testa å se om det funkar. C

http://web.comhem.se/~u46710184/Pdf.zip

Stefan
0

Häromdan hittade jag ett suveränt program för att läsa pdf-filer. Det startar direkt till skillnad från Acrobat Reader.

Går att ladda ner kostnadsfritt här: Foxit Reader

johan
0

Jag tror att Acrobat 7 har ett galleri för PDF:er liknande det som finns i Photoshop för bildfiler, men jag kan ha missuppfattat saken också.

Mvh // Johan

[PeterWem]
0

Hittade Foxit idag. Vilken skillnad jämfört med adobes acrobat. Tar 5 mb på disken, är gratis och förmodligen kan jag bli av med detta program lättare än adobes. Adobe acrobat 8:s filer låg fortfarande kvar på hårddisken och gick inte att radera. Detta trots att jag startat i felsäkert läge och använt Unlocker. Fick väck dem idag då jag testade att klippa ut de fem små filerna, föra över dem till USB-minnet och raderade dem där.

johan
0

Acrobat 8.1 har previewer för Vista och Outlook 2007. Fungerar jättebra och är snabbare än Acrobat brukar vara.

Mvh // Johan

AktieTrader
0

BravaReader hittde jag då när jag sökte efter PDF-bläddrare. Fungerar kanonsnabbt. Man bläddrar till nästa PDF bara med piltangenterna. Det är jättebra när man ska titta igenom massor av PDF-er som vi får när faxen omvandlar alla fax till PDF på nätverket.

Nackdelen är att man måste installera om det ibland för där är en tidsbegränsning på programmet. Det går heller inte att köpa separat.

johan
0

Men vill man verkligen ha ett speciellt program för det? Tumnaglar och förhandsgranskning i Utforskaren är väl det enda som är meningsfullt?

Mvh // Johan

AktieTrader
0

Bara tanken att öppna en mapp och visa tumnaglar när där är hundratals pdfer ger mig rysningar, vilken tid det skulle ta. Vi har ca 1200 faxpdfer de senaste 30 dagarna. Dessutom måste de öppnas för att kunna se vad det är. Fax är väldigt lika och usel kvalitet så de räcker inte med en miniatyr för att se vad vilken man ska öppna.

johan
0

#10: Fast det är ju som med vanliga bilder. De cachas ju i thumbs.db.

Mvh // Johan

AktieTrader
0

Tumnaglarna är inte till någon hjälp ändå, alla pdfer ser nästan likadana ut i den storleken. De måste öppnas för att kunna avgöra om det är rätt pdf.

johan
0

Det fungerar också med Preview-fönstret. Eller så kan man ju ha rätt stora förhandsgranskningar också.

Mvh // Johan

AktieTrader
0

Vad är det för förhandsgranskning du menar. Jag har hittar inget sådant val. Inte heller i hjälpfilerna.

johan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kolla in bilden.

Mvh // Johan

AktieTrader
0

Det måste vara Vista du visar. Jag kan inte hitta något sådant i XP.

johan
0

Ja, det är bara i Vista det fungerar.

Mvh // Johan

bildochfoto
0

OS X leopard kanske?