Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 2842 ggr
Niklas
0

Klippa ut med Photoshop Elements

Jag brukar använda Photoshop Elements när jag behandlar bilder. Finns det något enkelt sätt att klippa ut ett föremål i en bild? Om jag har ett mörkt föremål på en ljus bakgrund exempelvis. Ibland vore det bra att kunna lägga det på en helt vit bakgrund till exempel.

Windows är kanske fel grupp, men jag vet inte vilken som är bäst.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

mans
0

Det finns ett verktyg som heter "Magic lasso" som funkar exakt så som du beskriver. Det försöker själv att hitta kontraster i bilder, så att när du markerar det du vill klippa ut med lasson är den lite "smart" och gör det enklare för dig.

Niklas
0

Jag hittade ett trollspö som gjorde något som påminner om det du beskriver. Problemet var att det antingen bara tog delar av det jag ville ha eller mycket mer. Det gick att ställa in toleransen, men det blev inte tillräckligt bra.

Vänliga hälsningar

Niklas

johan
0

Det ska finnas någon slags Magiskt suddgummi också som själv ska hitta bakgrunder och ta bort dessa.

Vet inte exakt hur man gör det dock.

Mvh // Johan

manpeace
0

Niklas, i trollspöt i Photoshop kan du ställa in hur npgrann den skall vara då du selekterar en bild.

Du kan även använda trollspöt flera gånger på bilden tills dess du har fått med så mycket som du vill ha med. Då gör du så att du håller ner ctrl knappen när du klickar på trollspöt igen på en annan del av bilden. Den har då kvar den första markeringen och lägger till en ny. Detta kan du upprepa så många ggr du vill.

T ex om du har en bild som du vill klippa ut ett specifikt objekt på.

Ställ in trollspöts känslighetsgrad. Sedan när du klickar kanske du bara fick med delar av det du ville. Håll ner ctrl och ställ dig på något av den andra delarna av bilden du vill ha med och använd trollspöt igen.

manpeace
0

Det magiska suddgummit är bra för om du vill markera en bakgrund. Detta kan du använda om du tex vill ha med endast de delar som ligger i förgrunden. den är också bra om du t ex vill färglägga bakgrunden till nåt annat än ursprunget.

Niklas
0

Tack för hjälpen! Nu tror jag att jag ska kunna göra det jag vill.

Vänliga hälsningar

Niklas