Netflix
Hörde någonstans att 20% av internettrafiken i USA tas upp av Netflix.
Det låter galet mycket, kan det verkligen stämma?
// Staffan
Det tror jag säkert. Kan till och med vara mer.
Har då TV-tittandet minskat i USA och för den skull även i Sverige?
Själv tittar jag sällan numera utan använder play-funktioner om jag vill få information.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2020-12-02 12:16 av Pyttelite
”In a minute in 2020, 764,000 hours videos are watched”
Säkert. Jag tycker jag bara känner en massa netflixfolk världen runt. Provat någon vecka och visst, det är smidigt som fasiken att se serier. Bara ligga kvar i soffan så kommer nästa del automatiskt. Jobbigt om du somnar. Då rullar det bara på och du har typ sett klart säsongen när du vaknar (om du var trött…).
Jag saknar den där gratis provmånaden de hade förut.

#4: i inställningar i Netflix (kugghjulet högst upp till höger) kan du slå av att nästa avsnitt påbörjas direkt. Då måste du själv efter varje avsnitt klicka på nästa avsnitt för att det ska starta. Netflix är positionerad på nästa avsnitt då så det är bara ett klick. Somnar du börjar alltså inte nästa avsnitt av sig själv
Om du tycker Netflix är dyrt så ta och prata med några vänner eller familj och gå ihop om ett konto. Deras dyraste som kostar 159 kr i månaden medger 4 samtidiga tittare. Är ni då 4 som delar på kostnaden blir det ju bara 39,75 kr i månaden vardera. Det är ju inte dyrt.
- Redigerat 2020-12-03 12:10 av Kaj
Även Amazons Prime Video har många bra serier. Det kostar bara 29 kronor i månaden.

#6: Bara under testmånaden va? där efter tror jag det är 65 kr
Än så länge har Prime i Sverige ett begränsat antal i material och se på men det växer och kommer bli garanterat jättebrac,
#7: Jag har alltid betalat 29 kronor per månad via App Store.
Det är möjligt att materialet är begränsat jämfört med Netflix, men i år har jag sett mycket mer på Prime än på Netflix. Jag kan rekommendera att den som är nyfiken provar en månad. Det är ju inga bindningstider.