Datorn iFokus

Datorn

Etiketterwindowswebbläsare
Läst 67 ggr
Carmarino
1

Har Microsoft planer på att återinföra Internet Explorer?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller har någon Edge-programmerare fått hjärnsläpp?

Brukar ofta högerklicka på länkar och välja att öppna dem i nytt fönster eller i ny flik. När jag gjorde det idag så hade det helt plötsligt tillkommit en rad - just där "Öppna länk i nytt fönster" brukar finnas, så jag klickade på den och fick upp en varning. Som synes på bilden står det istället "Öppna länk i ny fliken Internet Explorer-läge".

Minns inte exakt vad det stod i varningen, men det var något om att man inte skulle använda Internet Explorer. Förstår inte varför de då har lagt till möjligheten. IE ska ju inte ens finnas kvar längre. Är det någon som hört något om det här?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

johan
1

Nej jag tror knappast dom tänkte återinföra IE. Men det är väldigt många företag som har gamla lösningar optimerade för IE, så jag tror inte dom vågar dumpa IE helt. Så detta är nog helt enkelt ett sätt att förenkla för dessa användare att öppna en länk i IE-kompatibelt läge.

Mvh // Johan

Carmarino
0

Ja, så kan det förstås vara. Synd bara att man inte kan välja om man vill ha det alternativet med.

Hittade den här sidan, där det faktiskt står att man kan öppna länkar i Edge genom Internet Explorer-läget.
https://support.microsoft.com/sv-se/windows/internet-explorer-nedladdningar-d49e1f0d-571c-9a7b-d97e-be248806ca70

Lite konstigt dock att funktionen inte kommer förrän nu.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Officiell nedladdning – Få den senaste versionen av webbläsaren som rekommenderas av Microsoft.