Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 68 ggr
Syntium
2022-01-14 09:14
0

Köpa domän

Ska köpa en domän så har kollat runt (väldigt) lite på olika leverantörer. Egensajt.se är billiga, nunames har jag använt förr och varit nöjd med men de är något dyrare. Iwantmyname har många toppdomäner att välja mellan (de har .dog men inte .cat, skandal!) men de har också att man kan dölja whois lite, vilket jag inte hittar hos de andra två och det vill jag ha.

Jag är jättedålig på sånt här, om jag bara ska ha adressen i nuläget för mail (behöver inget webbhotell än) vad betalar jag då för? För det är väl inte mycket mer än att jag ska stå som ägare på den adressen? Har ni några andra tips där jag kan köpa en .se-adress som inte är för dyr och gärna går att regga flera år i taget?

ETA: Nackdelen med Iwantmyname som jag hört är att gränssnittet är väldigt gammalt och klumpigt, så… Jag vet inte! 😅

"I'm too old for this shit."

• Redigerat 2022-01-14 09:19 av Syntium
johan
2022-01-14 12:22
0

Hos Websupport, som ägs av Loopia, kan du ha enbart domän utan helt webbhotell. Tidigare var det gratis, men nu får man betala en liten årskostnad för att enbart ha DNS (som är det som krävs för att peka ditt domännamn till rätt ställe).

Jag har t ex min mail med egen domän hos Google, men domänen har jag registrerad på Websupport.

https://www.websupport.se/

Mvh // Johan

Beställ en domän och ett webbhotellspaket – vi på Websupport tar hand om resten. Skapa en egen hemsida snabbt och enkelt utan förkunskaper.