Datorn iFokus

Datorn

Läst 92 ggr
NilsFingal
0

Dator som inte startar på morgonen

Hej!

Jag byggde förra året en helt ny stationär dator och allt har fungerat prima tills för någon månad sedan. Jag stänger av datorn vid läggdags men låter switchen på baksidan såklart i vanlig ordning vara på och det är då en liten lampa på grafikkortet som lyser, inga konstigheter. Men när jag väl vaknar och ska starta datorn så är den HELT död och lampan lyser inte längre, som om något gått snett med strömtillföringen under natten, Jag får inte igång maskinen vad jag än gör och det ända som får den att tillslut starta igen är om jag öppnar skiten och petar runt lite grann på helt obästämda sladdar, Har provat hur mycket som helst och läst på alla möjliga forum men ingenting fungerar och jag håller på att bli bananas.

CPU - Intel Core i5 11400 2.6 GHz,12MB
GPU - NVIDIA GeForce GTX970
Moderkort - NZXT N7 Z590
RAM - Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RG
Nätaggr. - Corsair RM750 750W (2019)
CPU kyln - NZXT Kraken X63 280mm
SSD - WD Black SN850 500GB Gen 4

Är helt öppen för även de minsta och korkaste förslagen!
Tack!

Niklas
0

#0: Fungerar den som vanligt efter att du petade på sladdar eller var det tillfälligt?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

NilsFingal
0

Fungerar helt som vanligt efteråt, inga som helst konstigheter, men det är samma visa varje morgon…

NilsFingal
0

Fungerar hela dagen utan några problem alls, det är just när datorn varit avstängd i några timmar (med strömm fortfarande ikopplat) som felet verkar ske. Har Enableat "Restore on AC/Power Loss i BIOS" så får vi se om det blir någon skillnad!