Späm
Hur gör man för att skicka tillbaka spämbrev? Eller spamma tillbaka?
Det dummaste du kan göra när du får SPAM är att svara på det eller skicka mail tillbaka, eftersom du då bara bekräftar att din e-postadress faktiskt används och du kommer i fortsättning få ännu mer spam.
Skaffa ett bra spam-filter istället.
Mvh // Johan
Ja, men finns det inget sätt att "hämnas" då? 
Det finns vissa program som kan "bounca" tillbaka mailen med ett meddelande om att det inte finns någon mottagare med det namnet….då brukar de flesta spamservrar plocka bort adressen ur listan.
Ett program som ska vara bra är detta.
Det är ett plugin till outlook där du hel enkelt högerklickar på mailet och väljer "bounce" så skickas mailet tillbaka samma väg som det kom….dvs det är inte säkert att det skickas tillbaka till avsändaradressen eftersom att de oftast inte stämmer utan den avläser från vilken ipadress mailet skickats från början.

Det finns sidor på nätet där du kan lägga till avsändarens e-postadress och då postas adressen automatiskt till över 1000 spamlistor.
Problemet är att avsändaren inte är den den utger sig för att vara. När du skickar mail kan du ange vilken avsändaradress som helst, ungeför som du kan ange vilken avsändare som helst när du skriver vanliga brev. Personen bakom e-postadressen som står som avsändare har troligtvis aldrig ens på något sätt kommit i kontakt, vare sig med dig eller den som spammar dig.
Jag håller med Johan, skaffa ett bra spamfilter istället, och se till att din adress inte kommer ut i offentlighetens ljus (som att använda den vid forumregistrering osv).
Ah! Precis så tror jag en fd kompis gjort mig… anmält min adress… *morr*
Kan man inte ta reda på vart mailen kommer ifrån?
Jag är lite ute efter att ta reda på vem det är som trakasserar mig, då min emailadress inte är offentlig sedan lång tid tillbaka och jag inte fått spämm på väldigt länge, men nu trillar det in flera hundra mail om dagen.

Tro mig, om du skulle hamna på en sån lista skulle du ha flera tusen mail i minuten, så det tror jag inte. Men troligtvis har ditt namn hamnat i händerna på Spammare.
Byt adress. Eller stäng ner den ett tag. Om den inte finns så avför en del spamlistor efter hand din e-postadress.
Eller, som föreslagit ovan, ett spamfilter. kolla med din e-postleverantör om de har spamfilter som går att aktivera. Telias e-postadresser (de som slutar på @telia.com) har ett spamfilter som går att slå på genom att logga in på http://webmail.telia.com och aktivera det under inställningarna.
troligtvis har ditt namn hamnat i händerna på Spammare
Precis och jag vill ha reda på VEM spammaren är

Se om du kan läsa mailhuvudet. Där står med "Originating-IP", det är maskinen, från vilket meddelandet sändes. Nästa steg är att ta reda på vilken ISP som äger IPt och maila deras abuseavdelning.
Hur tar jag reda på det?

Beror på vilket e-postprogram du använder. Jag kan exempelvis inget om Outlook, men det finns det säkert andra här som kan.
Alltså, hur tar jag reda på vem som äger en IP-adress?
Jag hittade ett ställe där jag kunde kolla IP adressen. Så nu vet jag! Från Kina kom all spämm.
Tusen tack för hjälpen!
Ok, det såg jättebra ut. Mååånga att välja på… *fniss*