Datorn iFokus

Datorn

Etiketter: internetwindowswebblÀsare
LĂ€st 166 ggr
Carmarino
2022-06-20 15:51
5

R.I.P. Internet Explorer 😊

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

johan
2022-06-20 16:49
3

Jag som Àr gammal nog för att komma ihÄg alla browsers och har Àgnat 25 Är Ät webbutveckling har en lite mer nyanserad bild av Internet Explorer. :)

Under perioden frÄn IE4 fram till Google Chrome slÀpptes, var IE den enda browsern som var riktigt bra att bygga webbsidor Ät. Jag tror inte folk förstÄr hur mycket som vi tar för givet som lanserades i IE4, IE5 och IE6.

Sedan blev det sÄ klart en riktig pain in the butt att sÄ mÄnga körde IE6 trots att webben mer standardiserades och WebKit-browsers (Chrome, Safari och nu Àven Firefix, Opera och Edge).

Men utan IE hade vi inte haft lika avancerade applikationer för webben som vi har idag.

Mvh // Johan

Carmarino
2022-06-20 17:04
0

#1: Har inte heller haft nÄgra större problem med Internet Explorer. AnvÀnde den vÀldigt lÀnge. Fram till 2019-2020 har jag för mig. Fast jag anvÀnder Chrome ocksÄ. Tyckte inte alls om de första versionerna av Edge, sÄ det dröjde innan jag började anvÀnda den.

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ