Internet utomlands?
Jag har tillgång till ett hus utomlands, men de som äger det har varken fast telefon eller dator i huset. Hur ska jag göra för att få trådlöst internet till min laptop när jag är där nere? Finns det någon satellitlösning?
mvh
3G är det enklaste, men passa dig för att ta surfa med din telefon som modem eller ha svenskt 3g-kort. Det kan bli riktigt dyrt trots att man ofta har fast pris inom Sverige.
Det kanske går att köpa något fastpris-data-kort i landet du ska till?
Mvh // Johan

Ok, men är jag verkligen tvungen att köpa det i Spanien, eller finns det något svenskt företag som jag kan vända mig till? 
Vet inte. Både Telenor och Tre är ju europeiska företag, så det är väl inte helt otroligt att det svenska företaget kan hjälpa dig att få rätt kontakt med deras spanska syskonföretag. Jag vet inte hur det fungerar.
Här hemma i Sverige är Tre billigare och snabbare än Telenor så du kanske ska börja med dom.
Mvh // Johan

För att få det billigaste alternativet, så måste du köpa ett lokalt abonnemang. Priserna dom svenska operatörer tar utomlands är astronomiska.

ok….tack för hjälpen =)
Kolla om det finns några FON-hotspots där du ska vara. Då kan du koppla upp dig gratis om du bjuder på din egen uppkoppling hemma.