Word?
Jag har gjort ett worddokument med flera sidor. Nu skulle jag vilja vända på ordningen på sidorna så att första kommer sist och alla andra sidor följer med.
Hur gör man?
Menar du på utskriften eller vill du kasta om dom i dokumentet?
Är det en broschyr eller varför vill du kasta om ordningen?
Mvh // Johan

Det är mina hembrännda dvd-filmer som jag har hämtat info och bild om. Givetvis råkade jag börja bakifrån i min dvd-pärm så de sista filmerna kom först i dokumentet. Så när jag senare ska lägga till fler filmer så lägger man till dom sist i dokumentet. Då blir det oordning i dokumentet jämfört med dvd-pärmen. Så helst skulle jag vilja vända ordningen på sidorna.
Jag har aldrig hört talas om att man skulle vilja göra något sånt här, men ett Dispositionsläget (Visa, Disposition) brukar göra det ganska enkelt att stuva om ett dokument. Det kräver dock att du använt formatmallar och rubriker för att du lätt ska kunna urskilja olika delar av dokumentet.
När du markerat en del av dokumentet kan du trycka Shift+Alt+Upp/Ned för att flytta stycken uppåt och nedåt.
Risken är nog att det blir en hel del klipp och klistra…
Mvh // Johan

Är jag den första som råkat börja bakifrån :-) Det måste ju finnas, för jag kan inte vara den enda som skulle vilja byta plats på två sidor i Word. I Excel finns det "flytta eller kopiera blad", men inte i word.
Det verkar som jag får göra ett nytt dok och kopiera in fast i omvänd ordning. Jag kommer nog aldrig sluta att bli besviken på Word.