Google map
När jag startar google map i datorn eller telefonen så hamnar jag an någon anledning alltid på Åland. Jag har försökt att ställa om startpunkten men inte lyckats. Vet någon hur man gör?
En annan lustig egendomlighet som inte har ett dugg med frågan att göra.
Jag löste nyss ett korsord där en fråga var "Del av Växsjö", svaret var Dalbo.
Omedelbart därefter öppnade jag googlemap för att kolla om Dalbo låg i Växsjö.
Hamnade på Åland förstås och vad står det där ? Dalbo fast på Åland.
Nästa skrämmande eller hur?
Har du kollat om du av någon anledning har skrivit in något liknande Åland som "plats"? När jag öppnar google maps så hamnar jag direkt i området där jag bor.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1: nej jag hittade ingen sådan text. Däremot lyckades jag med viss besvär läsa den delvis uppånervända texten.
Du behöver nog tillåts att Google Maps får läsa din plats i browsern. Man brukar få en fråga.
I annat fall kommer den gå på platsen för ägaren av din IP-adress, vilket kommer vara den internet-leverantör du använder. Mest sannolikt är att IP-adressen du fått är taggad till Åland.
Det finns centrala register där IP-adress kopplas till land. Inget som är kopplat till dig som person.
Mvh // Johan
När jag öppnar https://maps.google.com kommer jag alltid till en skärmbild där hela Skandinavien visas.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
sjö (del av växsjö)