Nya Office 2007
Nu har jag köpt hem det nya Office 2007, studentversionen, (bra pris på ett välrenomerat företag) Min fråga är,hur går det, när jag kör in det över mitt gamla här på datorn? Försvinner allt i typ Microsoft Outlook express? eller blir allt bara nytt och fräscht?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Outlook Express hör Windows XP. Ms Outlook som hör till Ms Office finns inte i den "studentversionen" av Office 2007 som du har köpt. Om du har Ms Outlook från tidigare version av Office går det bra att behålla den vid installation av Office 2007, under förutsättning att du väljer alternativet att själv styra själva installationsprocessen. Du kommer att vid den mer avancerade alternativet kunna välja vilka av dina gamla Office-program som du vill behålla.
Ok, då får jag se till att behålla den då. Hehe, till en början , så lägger jag bara in den på mi8n laptop, där har jag office open, så den kan jag ju kasta då. Så det finns alltså ingen liten gullig assistent med heller? JAg har ju valt kissen…..
Vad är det nya ONe nOTE FÖR NÅGOT?
OneNote är helt suveränt! Det är helt perfekt för att samla på sig allt som man inte vet vad man ska göra med annars. Små anteckningar, att-göra-listor.
Läs gärna min artikel om OneNote.
Mvh // Johan
Tack. Nästa fråga, finns det söta assistenter i Nya Office? I mitt från 2003 så har jag valt den lilla katten…..
vill tilägga, at jag ännu inte installerat det, väntar på att min laptop ska komma tillbaka från f***g j**a Pc City. Nåt fel med batteridriften
#6 Citat från Officehjälpen i Office 2007:
Onlinehjälpfunktionen i Microsoft Office System 2007 har gjorts om helt och hållet och den nya versionen innehåller inte Microsoft Office-assistenten. Länkar till mer information om hur du snabbt får den hjälp som du behöver finns under……….
#6: Som Danwik säger så finns office-assistenten inte längre. Äntligen, säger jag. :)
Mvh // Johan
Buuuuääääääähhhh! Jag vill inte bli av med min söta katt!!!!!!!
Livet är fyllt av hårda prövningar. Du får väl önska dig en badanka i julklapp som kompensation.

Ok, väntar bara på att få hem min laptop från Pc city. Jag fattar inte, vad de håller på med. Kommer nog att bli liiiiite svårt för dem , att hålla sin 21arbetsdagarsgaanti……Den går ut den 19.e dec.
21-dagars garanti? Det var en djärv garanti….
En kompis till mig skickade in sin dator till inwarehouse efter att den slutat att fungera….2 månader tog det för dom att "fixa" den och sen funkade den i 2 uppstarter när han fick tillbaka den. Efter 4 månader totalt på reparation och efter att ha skickat in den totalt 3 ggr så fick han "tjata" sig till att få köpet hävt och pengarna tillbaka….fruktansvärt dåligt. Jag kommer aldrig att handla på inwarehouse kan jag säga.