Datorn iFokus

Datorn

Etiketter: övrigthårdvaralaptops
Läst 65 ggr
Ellrose
0

Djungel på datorer Ny dator lär införskaffas

Hej, jag lär skaffa mig en ny dator då min jag har som är 4 år inte vill med längre.
Det jag har är en Huawei Matebook D 15 signature edition ( Appdator) köptes ny för ca 5-7000kr minns inte.

Min gamla har skärmen försvunnit helt på kan komma in på Fb, tuben, netflix men annat ej. Var och försökte få hjälp på Elgiganten med 1.5 timme jobb och det gick inte att lösa. Ska göra en fabrik återställning och så men han trodde det inte skulle vara det som behövs utan ny dator är nog bättre.

Jag skulle vilja ha en ny dator i ungefär samma prisklass. modell, märke spelar ingen roll. Men vill ha en skärm som är ungefär lika stor kan vara lite mindre/större men inte för mycket/lite.

Jag sitter vid datorn ca 2-5 timmar kanske om dagen, beror lite på hur mycket jobb jag har att göra.

Spelar inte något speciellt spel utan kan lägga en patiens typ kanske någon gång då o då.

Kollar en del på Netflix, Tuben och andra sidor Viaplay mm men inte mycket.

Ska kunna ha word på med dokument och så.

Gärna med okej minne, mycket bilder och sånt finns på datorn för att jag har den till jobb ca 2 dagar i veckan.

Jag har en padda som jag går in tankarna på att sälja då jag kollat in dator med touch dator, men är dom bra och så??

Finns det någon dator som ni kan rekommendera som inte kanske inte är för dyr men ändå inte kommer dö/hålla 2 år.

Beredd att betala 5-8000kr för den.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Sindri
1

Kolla in min tråd om samma sak, där finns tips.
https://datorn.ifokus.se/discussion/1587424/ny-laptop---hjalp

På Datorn iFokus får du svar på alla dina frågor om Word, Excel, PowerPoint, Windows, Internet med mera. Här kan du ställa frågor, diskutera med likasinnade och hitta mycket kul tips som rör din dator.