Formatering fungerar inte.....đ
Tacksam för tips vad jag ska göra, mer Àn köpa en ny dator (det kÀnns som det nÀrmar sig).
Min dator har blivit seg, sĂ„ jag planerade att âformateraâ om den eller vad det kallas. SĂ€kerhets kopierade allt jag ville spara, men sedan gick inget som jag tĂ€nkt. Har gjort detta nĂ„gra gĂ„nger tidigare med datorn en HP All-in-One 24.
Nu klarar jag inte att fÄ till det alls, har googlat hur man gör och testat men inget fungerar efter ett tag avbryts det och fÄr frÄgan om jag vill fortsÀtta till Windows 11. DÄ startar datorn om och inget har hÀnt.
Jag har Àven testat HP Cloud Recovery Tool, som jag anvÀnde vid förra ominstallationen men det fungerar heller inte.
Tidigare har jag Àven varit inne i bios och gjort fabriksÄterstÀllning den vÀgen, men jag fÄr inte till det den vÀgen heller.
Nu vet jag att mitt minne pĂ„ mig sjĂ€lv Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n vad det varit, men har för mig att hĂ„rddisken har varit partitionerad i tvĂ„ delar. Nu Ă€r det bara en, vet inte om jag minns fel men kan det vara ett av problemen? đ€
Om aftonen fĂ„r den late brĂ„ttđ
"KĂ€rleken Ă€r blindâŠâ€ïžâŠ.men synen Ă„terfĂ„s genom Ă€ktenskap"
BÀsta sÀttet att installera om Windows Àr att göra det frÄn InstÀllning. DÀr finns ett val för att ÄterstÀlla datorn och man kan vÀlja om man vill behÄlla sina filer och program, eller göra en helt ren installation. Det tar ca 30 minuter och sköter sig mestadels helt sjÀlv.
Lite svÄrt att tolka i vilket tillstÄnd din dator Àr nu. Om Windows 11 startar som normalt Àr mitt tips bra. Annars behöver du kanske en bootbar USB-sticka/DVD med Windows.
Mvh // Johan
Tycker att Windows startar normalt.
Jag har testat frÄn instÀllning flera gÄnger, men det fungerar inte.
Trodde recovery frÄn HP som jag har pÄ en stick skulle fungera som jag ocksÄ testat flera gÄnger, men det blir samma resultat.
LikasÄ om jag gör fabriksÄterstÀllning i bios.
Om aftonen fĂ„r den late brĂ„ttđ
"KĂ€rleken Ă€r blindâŠâ€ïžâŠ.men synen Ă„terfĂ„s genom Ă€ktenskap"